biznes

10 największych lekcji biznesowych, których nauczyliśmy się w 2017 roku

10 największych lekcji biznesowych, których nauczyliśmy się w 2017 roku

Rok 2017 był dobrym rokiem dla wielu firm, w tym mojej. Zarobiłem kilka dolców, sprowadziłem kilku klientów i – co najważniejsze – nauczyłem się kilku rzeczy. Oto kilka fragmentów wiedzy zebranych w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, które powinny pomóc nam przejść przez kolejne dwanaście miesięcy.

1. Trzymaj ręce przy sobie.

Aha, i cokolwiek myślisz … nie mów tego. Zamknij się. Nie dotykaj. Nie komentuj. Nie mów o niczym innym, tylko o biznesie. Czy muszę to napisać? Wygląda na to, ponieważ niektórzy najbardziej znani w kraju liderzy biznesu, politycy i celebrytowie tego nie robią. Wiem, że ogromna większość mężczyzn wie, jak się zachowywać ze swoimi koleżankami i pracownikami. Ale dla reszty z was … przestańcie.

2. Jeśli nie jesteś przygotowany na oprogramowanie ransomware, zostaniesz zaatakowany.

Ransomware to pierwsze złośliwe oprogramowanie, w którym twórcy mogą zarabiać. Domyślam się, że jest to obecnie wielomiliardowy przemysł w skali roku i oczekuje się, że eksploduje w 2018 roku. Jest szansa, że ​​zostaniesz zaatakowany. Zaktualizuj swoje oprogramowanie zabezpieczające. Daj swoim ludziom przeszkolenie. Zasubskrybuj usługę kopii zapasowej online.

3. Ludzie, którzy narzekają na millenialsów, to idioci.

“Oni są leniwi! Nie pracują ciężko, są miękcy! Nie są niezawodni!”

Oh, przestań. Pokolenie tysiącleci stanowi obecnie około połowy populacji czynnej zawodowo. Oczywiście, ci ludzie mają różne (i moim zdaniem zdrowsze) priorytety dotyczące równowagi między pracą a życiem prywatnym. Ale nie do nich należy dostosowanie. Jeśli chcesz przyciągnąć najlepszy talent do swojej firmy, to Ty musisz się dostosować. A poza tym, czy twoi rodzice nie mówili o tobie tak samo, kiedy byłeś w ich wieku? A ich rodzice o nich?

4. Shark Tank nie jest najlepszym show w telewizji dla małych firm.

Właściwie to nawet nie jest blisko. Najlepszy występ to Nathan for You na Comedy Central. Jest w czwartym sezonie i równie komicznie jak zawsze. Nathan Fielder – który dostał “naprawdę dobre” oceny “(z wyjątkiem tego C +) w” najwyższej “kanadyjskiej uczelni biznesowej – wymyśla najlepsze (lub najgorsze, w zależności od tego, jak na to patrzysz) pomysły marketingowe dla swojego małych klientów biznesowych, niektórzy zwracają na siebie uwagę narodową, słyszą o “Dumb Starbucks”, “pieszczotliwym bohaterze z zoo?”, “Ruchu”? Tak, wszystkie są podróbkami i całym nim. Co ważniejsze, pokaz pokazuje we wszystkich jego spryt jest trudną rzeczywistością prowadzenia małej firmy w XXI wieku i długich chwil, aby pozyskać nowego klienta!

5. Czas wrócić i ponownie obejrzeć Terminatora.

Przede wszystkim jest to wspaniały film z ikonicznymi liniami typu “Wrócę” i “Zrobię mu ofertę, której nie może odmówić”. OK – może ten ostatni nie był z Terminatora, ale wciąż był świetny. Co ważniejsze, Terminator dosłownie pokazuje nam … rzeczywistość! Roboty. Sztuczna inteligencja. Boty oprogramowania. To wszystko jest prawdziwe i wszystko dzieje się teraz.

Facebook Messenger miał w zeszłym roku ponad 300 milionów wymian biznesowych i daje swoim klientom biznesowym łatwy sposób automatyzacji swoich działań i usprawnienia obsługi klienta za pomocą botów. Amazon codziennie dodaje roboty do magazynów. Uber testuje samochody bez kierowcy na ulicach miast. Jeśli nie zastanawiasz się, w jaki sposób te technologie wpłyną na Twoją firmę w ciągu najbliższych kilku lat, prawdopodobnie nie będziesz mieć firmy do rozważenia.

6. Wielkie firmy naprawdę bardzo chcą chronić nasze dane.

W tym roku doszło do gigantycznych naruszeń danych od takich jak Uber, Equifax, Yahoo, Arby’s, K-Mart i … oh lista jest długa. Nie zapominajmy – firmy te corocznie inwestują setki milionów dolarów w najnowocześniejsze technologie i super-inteligentnych ludzi, których zadaniem jest nie robić nic innego, jak tylko chronić nasze dane. Dzięki, chłopaki, ale …?

Coraz więcej naszych aplikacji biznesowych jest hostowanych w chmurze, więc coraz więcej z nas jest narażonych na utratę danych przez gigantycznych dostawców usług chmurowych, którym często ufamy na ślepo. Czy to powoduje, że tracimy wiarę? To nie robi różnicy. Wszystko idzie w chmurze niezależnie. Po prostu upewnijmy się, że dokładnie sprawdzamy nasze procedury tworzenia kopii zapasowych i mamy plan awaryjny. Cyberbezpieczeństwo też nie zaszkodzi.

7. Mój laptop nie ma znaczenia.

Oczywiście chmura powoduje kilka niepokojących problemów (patrz wyżej), ale ma także swoje zalety. Teraz mogę pobierać dane w dowolnym miejscu i czasie i zintegrować je z praktycznie wszystkim … na dowolnym urządzeniu.

Dawno temu miałem obsesję na punkcie nowego laptopa lub komputera stacjonarnego – jak szybko? Ile pamięci? Jaki rozmiar dysk twardy? Te problemy po prostu teraz nie mają znaczenia. Dla większości ludzi biznesu – jeśli nie jesteś graczem, osobą uzależnioną od Netflixa lub płodnym ściągaczem porno – urządzenie o niskim poziomie, Chromebook, a nawet telefon wystarczą, by zrobić to, co musimy zrobić.

8. Szokowanie nie jest już szokujące.

Początkowa działalność Kim Kardashian była taśmą seksu. W całym kraju otwierają się sklepy z potrawami. Zalegalizowany hazard to rozwijająca się firma. Witryny, które zachęcają do zdrady małżonka, odnoszą zyski. Więcej ludzi kupuje broń niż kiedykolwiek. Prostytucja nadal jest dużym biznesem w Nevadzie … i wszędzie indziej. Dopóki nie jest to niezgodne z prawem, możesz założyć się, że ktoś ma firmę i wiesz co? Dobrze dla nich. Kim jestem – lub ty – by osądzać?

9. Media społecznościowe nie są darmowe.

Wracając na drugi dzień możesz założyć stronę na Facebooku lub Twitterze, zamieścić kilka przemyśleń, nawiązać kontakt z ludźmi, wzbudzić zainteresowanie, rozwinąć swoich obserwatorów i sprzedawać niektóre produkty. Nigdy więcej. Są miliardy ludzi korzystających z tych usług i jeśli uważasz, że twoja firma zwróci na siebie uwagę tylko dzięki genialnemu tweetowi, to tweetujesz niewłaściwe drzewo.

Facebook i Twitter są teraz publicznie dostępne, a akcjonariusze nie chcą zaangażowania … chcą zysków. Tłumaczenie: chyba że reklamujesz, promujesz, pobudzasz i w inny sposób płacisz, aby grać na tych stronach, twoje genialne myśli szybko znikną w eteru bez żadnego podobnego.

10. Wreszcie, optymizm naprawdę ma znaczenie.

Jeśli dowiedziałem się czegoś zeszłorocznych wyborów prezydenckich, to mówienie o robieniu czegoś może być równie dobre dla biznesu, jak robienie tego. W 2017 r. Giełda osiągnęła najwyższe poziomy, gospodarka rosła szybciej, bezrobocie spadło, a zaufanie przedsiębiorców wzrosło na nowe wyżyny … wszystko dlatego, że nasz prezydent powiedział, że sprawi, że Ameryka znów będzie wspaniała. Naprawdę nie jesteśmy (i nie jestem pewien, czy kiedykolwiek byliśmy). Ale to nie ma znaczenia. Optymistyczni liderzy budzą zaufanie i stwarzają możliwości, nawet gdy są współpracującymi na Twitterze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.