social media

4 sposoby na zwiększenie swojej strategii marketingowej w mediach społecznościowych

4 sposoby na zwiększenie swojej strategii marketingowej w mediach społecznościowych

To bezpieczny zakład, że większość klientów jest aktywna w mediach społecznościowych. Dlatego ważne jest, aby twoje działania marketingowe obejmowały docieranie do istniejących i potencjalnych klientów na różnych platformach społecznościowych. Ale ta forma marketingu różni się od bardziej tradycyjnych podejść, a jeśli nie jesteś ostrożny, ryzykujesz alienację potencjalnych klientów, którzy dobrze prosperują w mediach społecznościowych, ponieważ nie chcą być poddawani trudnej sprzedaży.

Jak więc wykorzystać rosnące zasoby mediów społecznościowych i zwiększyć wysiłki marketingowe firmy? Oto cztery skuteczne strategie do wdrożenia:

1. Dowiedz się, gdzie twoja grupa docelowa “żyje” w mediach społecznościowych.

Początkowo może kusić budowanie obecności Twojej firmy w szerokim spektrum platform mediów społecznościowych. Jednak zwrot z inwestycji w to podejście jest minimalny, ponieważ nie każdy chce lub potrzebuje twojego produktu lub usługi. Zamiast tego, wykonaj niezbędne badania, aby ustalić, gdzie twoja grupa docelowa się zawiesza – na przykład Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn itp. Koncentrując swoje wysiłki na jednym lub dwóch kanałach, znacznie zwiększasz potencjał do pozyskania odpowiedniego rodzaju obserwatorów, w liczbach, których szukasz.

2. Oferuj treści, których chcą i potrzebują Twoi klienci.

Marketing w mediach społecznościowych to naturalne rozszerzenie działań marketingowych w zakresie treści. Tworząc treści informacyjne i użyteczne, nawiązujesz więź z klientami, co może przełożyć się na wzrost sprzedaży i lojalności w dłuższej perspektywie. Najlepsze miejsce do promowania treści jest na platformach społecznościowych.

Upewnij się tylko, że oferowane treści nie są autopromocyjne. Skup się na tworzeniu postów na blogu, artykułów, artykułów i filmów wideo, które “dostarczają kluczowego wglądu w twoją branżę lub powiedz [odbiorcom] coś, czego wcześniej nie wiedzieli”.

Następnie tweetuj lub publikuj link do tej bogatej w wartości treści i zaproś swoich obserwatorów, aby komentowali materiały i oferowali własne spostrzeżenia. Z biegiem czasu buduje to społeczność podobnie myślących ludzi, która jest żyzną bazą dla nowych potencjalnych klientów.

3. W miarę możliwości dołącz wezwanie do działania (CTA).

Tak, powiedzieliśmy, że nie jesteśmy autopromocyjni, ale z drugiej strony zaniedbanie włączania “kolejnego kroku” dla zainteresowanych konsumentów jest zmarnowaną szansą. Na każdej platformie mediów społecznościowych możesz znaleźć profil swojej firmy. Zawsze twórz profil atrakcyjny dla potencjalnych klientów, ale zawierający linki do strony głównej Twojej witryny i / lub innych stron z ofertami sprzedaży i upominkami.

Ta sama zasada dotyczy treści promowanych w mediach społecznościowych. Te artykuły, posty na blogach i białe księgi powinny zawierać link pod koniec, który zabiera użytkowników bezpośrednio tam, gdzie chcesz, aby poszli. Linki prowadzące do strony głównej z posta w mediach społecznościowych “to zmarnowane kliknięcia” – zauważa Jonathan Long, specjalista od marketingu internetowego. “Nikt nie ma czasu, aby spróbować znaleźć oferty. Wyślij je bezpośrednio do swoich ofert, a to znacznie zwiększy współczynniki konwersji. ”

4. Słuchaj, co mówią klienci.

Marketing w mediach społecznościowych to nie tylko strategie przesyłania treści do obserwujących. Media społecznościowe to przede wszystkim społeczność, a Twoje działania marketingowe będą podwójnie skuteczne, jeśli będziesz zwracać szczególną uwagę na tematy i obawy wyrażane przez inne osoby na wybranych platformach. W miarę upływu czasu użytkownicy będą reagować na twoje treści, ale będą mieli również coś do powiedzenia na temat twoich produktów lub usług (dobrych, złych i brzydkich) i oczekują, że będziesz słuchał.

O ile to możliwe, odpowiadaj na komentarze i reakcje na treści, które udostępniasz. Zawsze szanuj i za wszelką cenę unikaj brzydkich kłótni online. Nie osiągają one niczego poza zrujnowaniem twojej reputacji. Zamiast tego, dziękuj komentatorom za udzielenie opinii i – jeśli te uwagi skupią się na niedociągnięciach lub problemach z produktami – obiecaj zrobić wszystko, co możliwe, aby dokonać przyszłych ulepszeń.

Marketing w mediach społecznościowych to świetny sposób na zwiększenie świadomości marki, o ile Twoje strategie uwzględniają “zasady” tej nowej granicy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.