Halo 3 – recenzja #1

Bez względu na to, jak się czujesz z powodu jego końca, nie ma wątpliwości, że Halo 2 było gigantycznym sukcesem, który podniósł poprzeczkę dla tego, co my, jako społeczeństwo grające, oczekujemy z dobrej, opartej na konsolach strzelanki pierwszoosobowej. W następnych latach wiele gier próbowało powielić formułę Halo, z różnym powodzeniem. Ale wciąż nie ma nic takiego jak prawdziwy przedmiot. Na szczęście dla wszystkich zaangażowanych, Halo 3 jest pozytywnie zaskakującym pakietem, który oferuje ekstremalną satysfakcję ze wszystkich jego różnych części. Może teraz możesz wreszcie wycofać swój dysk Halo 2 i przenieść się do następnej generacji gier.

Halo 3 to interesująca mieszanka ustalonego protokołu i intrygujących nowych rzeczy. Na przykład rozgrywka nie zbacza zbyt daleko od Halo 2, która z kolei nie odtworzyła dokładnie oryginalnej wersji Halo. Nie traktuj tego jako negatywnego, ponieważ oznacza to, że Halo 3 gra bardzo dobrze, z takimi samymi lekkimi względami taktycznymi, które sprawiły, że seria wyróżnia się na tle innych, szybszych strzelanek. Równowaga pomiędzy bronią, granatami i atakiem w zwarciu zawsze dodawała Halo wyjątkowego charakteru w tym gatunku, i te same rozważania mają zastosowanie do dzisiaj, zarówno w trybie kampanii, jak i w grze wieloosobowej. Będziesz mieć również nowe bronie i przedmioty do rozważenia, takie jak mnóstwo brutalnych broni. Jednym z przykładów jest spiker, który jest ekscytującym pistoletem automatycznym, który szybko strzela i dziesiątkuje przeciwników, szczególnie jeśli trzymasz ich parę. Innym jest mauler, który jest strzelbą jednoręczną, która może zrównać wrogów z bliska. Będziesz nawet mógł znaleźć broń tak ogromną, że prędkość twojego ruchu spowolni się, gdy będziesz je nosił. Kiedy używasz tej broni, kamera wyciąga perspektywę dla trzeciej osoby, dzięki czemu możesz zobaczyć swój pocisk, działo plazmowe lub miotacz ognia podczas wystrzałów. A potem jest młot grawitacyjny. Pierwotnie pokazany w Halo 2 (gdzie nie był możliwy do użycia przez gracza), młot grawitacyjny jest dużą bronią do walki wręcz, która usunie większość zwykłych wrogów jednym ruchem. Nie trzeba dodawać, że może to być szczególnie fajne w ustawieniach dla wielu graczy. Efektem końcowym jest rozgrywka, która wydaje się być całkowicie znana bez zbytniego krępowania tego samego podłoża.

Kampania jest skonstruowana w taki sam sposób, jak poprzednie gry Halo, z wieloma rozdziałami i efektywnym przesyłaniem strumieniowym, dzięki czemu zobaczysz czasy ładowania tylko między rozdziałami. Istnieją również długie ciągi pojazdów, które rozbijają akcję pieszą. Będziesz pilotował klasyczne pojazdy Halo, takie jak Ghost, unicestwiający jednostkowe jednostki, które są szybkie i zabójcze, oraz Warthog, wydmowy buggy z zamontowaną na grzbiecie wieżą. Zobaczysz także nowe pojazdy, takie jak Brute Prowler, który jest dwuosobowym pojazdem z wieżyczkami. Podobnie jak w poprzednich grach, pojazdy są przyjemne w użyciu. Podobnie jak w poprzednich grach, sztuczna inteligencja nie radzi sobie zbyt dobrze, więc jeśli grasz sam, zwykle chcesz chwycić kierownicę, a nie broń.

Koncepcja “sprzętu” jest nowością w serii. Te nadające się do rozmieszczenia specjalne przedmioty mają wiele różnych efektów. Najbardziej oczywistym przykładem jest osłona bąbelkowa: Ty (i twoi wrogowie) możecie przez nią przejść, ale kule i eksplozje odbijają się od razu. Jest to szczególnie zabawne, gdy używają go Twoi wrogowie, biorąc pod uwagę, że możesz po prostu przejść i uderzyć ich kolbą pistoletu. Znajdziesz tu także przedmioty, dzięki którym tarcze szybciej się regenerują, a także inne, które drenują tarcze wroga i zatrzymują pojazdy w martwym punkcie. Te przedmioty pojawiają się również w trybie multiplayer, gdzie są trochę bardziej interesujące.

Zakończenie Halo 2 zostało szeroko skrytykowane za to, że jest zbyt wielkim klifem i pozostawia cię bez poczucia postępu czy rozwiązania. To dobra wiadomość, że historia Halo 3 wcale nie cierpi z powodu tego problemu. Otwiera się natychmiast po wydarzeniach z Halo 2: Przymierze jest w drodze na Ziemię, kontynuując religijną gorliwość i próbując aktywować pływającą broń kosmiczną znaną jako Halos, która może zniszczyć cywilizację taką jaką znamy. Szef Master i inne siły ziemskie UNSC są w gorącej pogoni za tym, aby ich powstrzymać, przy pomocy nowych sojuszników, takich jak Arbiter, którzy przybywają na przejażdżkę. Oszczędźmy Ci szczegółów, ponieważ są one bardzo atrakcyjne i powinny być widoczne z pierwszej ręki. Wszystko, co naprawdę musisz wiedzieć, jeśli walczysz o kampanię Halo 3, to delikatny balans, który udaje się zapewnić satysfakcjonujące zamknięcie trylogii, doskonale zrozumieć wszystkie tajemnicze wydarzenia w grze Halo 2 i zostawić cię wypełnioną z oczekiwaniem na więcej przygód osadzonych w uniwersum Halo. Nieźle jak na grę, która zajmie większość graczy od 10 do 15 godzin, aby ukończyć na jednym z czterech poziomów trudności.

Ale prawdopodobnie przejdziesz przez kampanię więcej niż raz, dzięki włączeniu silnego trybu współpracy. Poprzednie gry Halo pozwoliły dwóm graczom przejść przez kampanię; Halo 3 ups, które są liczone do czterech graczy i pozwala ci zrobić wszystko na Xbox Live, jeśli tak zdecydujesz. To naprawdę fajny sposób na zapoznanie się z dziewięcioma rozdziałami kampanii i możesz je przejrzeć w dowolnej kolejności, pod warunkiem, że grałeś już sam. Co więcej, ta metoda gry (którą możesz też zrobić sama) pozwala włączyć punktację w trybie kampanii, w której zdobywasz punkty za zabójstwa i tracisz je za śmierć. To dodaje poczucia współzawodnictwa do współpracy, a są również osiągnięcia związane z wykańczaniem rozdziałów z najwyższymi punktami. Możesz także nieco zmodyfikować doświadczenie, włączając serię odblokowujących się modyfikatorów, które otwierają się podczas zbierania ukrytych czaszek. Czaszki są chowane wokół gry, a niektóre z nich robią takie rzeczy, jak zwiększanie obrażeń, które musisz zadać, aby zestrzelić wroga, usunąć wyświetlacz heads-up i uczynić niewidzialną broń, i tak dalej. Dzięki temu oparta na fabułach część gry ma jeszcze większą wartość powtórki, chociaż nie zwiększa się znacząco, ponieważ zwiększasz liczbę graczy. W związku z tym ukończenie gry na legendarnym poziomie trudności to pestka, jeśli przejedziesz z trzema doświadczonymi towarzyszami triggermen.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.