Halo 3 – recenzja #2

Halo 3 – recenzja #2

Oprócz rozgrywki w trybie kooperacji dla czterech graczy, możesz także grać w pojedynkę w trybie rywalizacji solo i drużynowym z maksymalnie 16 graczami na 11 różnych mapach. W trybach dla wielu graczy jest wiele głębi, od prostych rzeczy, takich jak deathmatch i deathmatch zespołu (nadal określane jako zabójca i zabójca zespołu tutaj), do bardziej obiektywnej rozgrywki, takiej jak przechwytywanie flagi. Inny podobny tryb nazywa się terytoria, w którym dwie drużyny walczą, aby bronić lub atakować różne punkty kontrolne na mapie. Znajdziesz tu także tryb o nazwie infekcja, w którym procent graczy zaczyna się jako uzurpator z mieczem i musi przekonwertować członków drugiej drużyny, zabijając ich, dopóki pozostanie tylko jeden nie-zombie. Każda z map może obsłużyć dowolny z tych trybów gry.

Podobnie jak w Halo 2, możesz dostosować te typy gier, a tym razem możesz dostosować je jeszcze bardziej. Możesz zmienić rzeczy, takie jak broń początkowa, broń pojawiająca się na mapie, czy aktywny jest czujnik ruchu, siła grawitacji, szybkość gry, czy wszyscy gracze mają aktywny kamuflaż, czy nie, i wiele, wiele więcej. Gra wieloosobowa jest tak silna, jak zawsze dzięki dodaniu nowych broni i poprawek do starych. Tym razem miecze stały się o wiele bardziej interesujące: jeśli dwóch graczy biegnie na siebie z mieczami energetycznymi i atakuje w tym samym czasie, miecze ścierają się, a gracze odbijają się nawzajem. To sprawia, że ​​wszystkie miecze są całkowicie dzikie. Młot grawitacyjny jest także świetną zabawą w rozgrywkach dla wielu graczy, zarówno dlatego, że miażdży wrogów na tyle głupich, by zbliżyć się zbytnio, jak i dlatego, że możesz uderzać nadchodzące rakiety, aby je odbić, co stanowi ciekawą grę w baseball.

Dziwne w tej ostatniej koncepcji jest to, że z dodatkiem Forge, będziesz mógł zbudować coś w rodzaju surowej wersji bejsbolu, jeśli chcesz. Tryb Kuźnia to edytor map, ale nie w sensie modelowania 3D, który zwykliście oglądać w strzelankach komputerowych. Nie można edytować geometrii poziomu za pomocą funkcji Forge, ale można odradzać, usuwać i przenosić obiekty i elementy na tym poziomie. Cała edycja jest wykonywana w czasie rzeczywistym, a tryb pop-in i out można uruchomić, naciskając przycisk D. Możesz także grać w tym trybie z innymi graczami, pozwalając wszystkim biegać w trybie edycji, aby spawnować warthogy, wyrzutnie rakiet i wszystko inne, co jest już na mapie. Na pozór nie brzmi to tak ekscytująco. Ale w praktyce jest to dziwaczny i potencjalnie bogaty dodatek do gry, ponieważ istnieje mnóstwo małych tajemnic i sztuczek, których możesz użyć do manipulowania obiektami w sposób, jaki twórcy mogli nie mieć.

Na przykład weź rdzeń fuzyjny. Jest to wersja eksplodującej lufy Halo, która domyślnie wysadza się w powietrze podczas strzelania lub upuszczenia z dużej wysokości. Odradza się również 30 sekund. Możesz go modyfikować, aby odradzał się co 10 sekund, a przy pomocy ognia karabinu innego gracza możesz namówić go do odrodzenia się w powietrzu, gdzie spadnie na ziemię i eksploduje co 10 sekund. Naturalnie, jeśli otoczysz to miejsce większą ilością eksplodujących przedmiotów, będziesz miał zabawną bombę opartą na fizyce, która odradza się i eksploduje co 10 sekund. Jeśli kiedykolwiek używałeś Garry’s Mod, podobnego zestawu narzędzi do gry Half-Life 2 na bazie fizyki, rozpoznasz to jako uproszczone podejście do tego pomysłu, kiedy zaczniesz go używać, zamiast dodawać kilka broni do mapa lub poruszające się punkty odrodzenia. Chociaż wielu graczy prawdopodobnie nie będzie uzależniło się od majsterkowania Forge, jest to niezwykle potężny dodatek, który może po prostu przejąć twoje życie.

Będziesz mógł z łatwością dzielić się swoimi dziełami Forge z innymi graczami za pomocą poręcznego systemu wymiany plików, który pozwala szybko wysyłać konfiguracje map i typy rozgrywki do znajomych. Możesz również ustawić określoną liczbę artykułów jako publicznie udostępnianą, a użytkownicy mogą przejść do witryny internetowej Bungie, aby przeglądać i oceniać udostępniane elementy. Dodatkowo możesz oznaczać elementy do pobrania na tej stronie internetowej, a następnym razem, gdy uruchomisz Halo 3, pobierzesz zaznaczone elementy. Jest to bardzo przejrzysty interfejs, który ułatwia poruszanie się.

Możesz także skorzystać z opcji udostępniania plików, aby wysyłać zrzuty ekranu i zapisane filmy. Zapisane filmy są powtórkami akcji z dowolnego z trybów gry, od kampanii po tryb wieloosobowy po sesje Forge. Gra automatycznie przechowuje ostatnie 25 sesji, a Ty możesz zdecydować, aby zapisać je trwale stamtąd. Gdy je zdobędziesz, możesz je edytować do kluczowych zabójstw, dziwnych zachowań pojedynczego gracza lub najdziwniejszych rzeczy, z których możesz wymyślić, a następnie zapisać je do udostępnienia, tak jak w przypadku mapy lub trybu gry . Podobnie jak w przypadku Forge, funkcja zapisanych filmów nie brzmi zbyt dobrze, ale Halo 3 to gra warta powtórki, a prawdopodobnie napotkasz wiele chwil, które będziesz chciał zapisać dla potomności. Kolejnym miłym akcentem jest to, że filmy nie są zamknięte na jedną perspektywę. Możesz odłączyć kamerę od swojego odtwarzacza i latać w dowolnym miejscu na mapie lub zmienić ją na widok dowolnego innego gracza. Jedynym poważnym problemem jest to, że przewijanie do tyłu i przewijanie do przodu są trochę niezgrabne. Więc jeśli masz coś, co chcesz zapisać, to pod koniec 45-minutowej sesji, będziesz musiał długo przytrzymać przycisk przewijania do przodu, aby dostać się do tego momentu, a jeśli go przegapisz, Przewijanie może być również prawdziwym bólem. Kiedy odkryjesz małe dziwactwa manipulacji materiałem filmowym, nie jest tak źle.

Halo zawsze miało bardzo silną wizję artystyczną, a grafika zawsze była wystarczająco dobra, aby przekazać niezbędne obrazy, nie stając się ogromnymi potęgami technicznymi. Nie oznacza to, że gra nie jest imponująca pod względem technicznym, ponieważ zachowuje gładkość klatek na sekundę i wygląda bardzo ostro ogólnie, z dużą ilością świetnego oświetlenia i innych fajnych efektów. Ale wizualny projekt pokonuje swoją techniczną stronę i naprawdę wyróżnia się. Biorąc pod uwagę, że gra odbywa się w szerszym zakresie ustawień regionalnych niż w poprzednich dwóch grach, zobaczysz wiele różnych, kolorowych środowisk, w tym pustynie, śnieg, ustawienia dżungli, wspaniale wyglądające wnętrza budynków i wiele innych. Wrogowie, z których wielu powraca z poprzednich gier, również wyglądają świetnie.

Dźwięk w Halo 3 jest dobrym połączeniem starego i nowego, podobnie jak reszta gry. Usłyszysz znaną muzykę motywu Halo i jej warianty. Będziesz także słyszeć mnóstwo wspaniałej nowej muzyki, w tym jeden pełen napięcia utwór z dźwiękiem przypominającym uderzenie serca, którym udaje się również uderzać w serce. Większość głosów oddanych z Halo 2 powraca, aby głosić swoje postacie, a oni znów włączają się w rewelacyjne i wiarygodne występy. Usłyszysz także mnóstwo dialogów bojowych, zarówno od marines walczących po twojej stronie, jak i wrogów, z którymi walczysz, którzy nie doceniają tego, gdy zabijasz jednego z ich towarzyszy. Nasza ulubiona linia z Przymierza była prawdopodobnie “Zabiłeś mojego brata po raz ostatni”, co jest dość zabawne.

W miarę, jak gry zaczynają myśleć o treściach generowanych przez użytkowników, staje się jasne, że coraz więcej gier będzie gotowych, by oddać ci tyle samo, ile chcesz w to włożyć. Na pierwszy rzut oka Halo 3 to kolejna kontynuacja, jakiej można się spodziewać, ponieważ zapewnia znaczące ulepszenia zarówno dla napędzanej fabułą, jak i konkurencyjnej strony pakietu. Jednak dodanie edytora poziomu Forge i zapisanych filmów daje graczowi jeszcze dłuższy zestaw nóg, nóg, które zapewne sprawią, że będziesz biegał na pełnych obrotach, dopóki Bungie nie zorientuje się dokładnie, dokąd się udać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.