Halo: Reach – recenzja #2

Halo: Reach – recenzja #2

Rozbudowane opcje dostosowywania są również dostępne w konkurencyjnym trybie dla wielu graczy. W trybie gry niestandardowej możesz dostosować warunki dowolnego rodzaju gry, nie do poznania, lub użyć subtelnych zmian, aby urozmaicić rozgrywkę. Podobnie jak w poprzednich grach Halo, możliwości są tutaj ogromne, a intuicyjny interfejs sprawia, że ​​są one łatwo dostępne. Rywalizacja w konkurencyjnych rozgrywkach po raz kolejny wyróżnia się w grze Halo: Reach. Zanim wskoczysz do gry, możesz poprawić kilka zmiennych w swoim profilu psychicznym, aby wskazać, że wolisz graczy drużynowych od samotnych wilków lub chcesz uniknąć rozmownych członków drużyny. Trudno było ocenić skuteczność tego systemu w czasie przeglądu, ale samo posiadanie takiego systemu w widocznym miejscu dobrze wróży, ponieważ jest w stanie znaleźć odpowiedni tłum, z którym można grać.

Chociaż istnieje tylko sześć konkurencyjnych lobby graczy wieloosobowych, ulepszony system głosowania pozwala wybrać jedną z kilku różnych map lub wariantów, potencjalnie zmieniając grę Team Slayer w Team SWAT. Ta wbudowana odmiana może irytować niektórych purystów, którzy nie chcą, aby ich gra Slayer przekształciła się w rasę Mongoose, ale jest to świetny sposób na rozbudowanie swojej gry bez rozrzucania bazy graczy pomiędzy zbyt wieloma lobby. Istnieje również arena rankingowa, która działa jako ligę ligową, przydzielając graczom ranking na podstawie ich wyników podczas jazdy na rowerze przez dyskretne bloki czasu zwane sezonami. Jest też nowy, oparty na celach tryb zwany Inwazją, który atakuje Spartan przeciwko Elitom, rzucając wyzwanie jednej drużynie, by zdobyć szereg pozycji i uciec z cennym przedmiotem. Progresywna struktura to fajna zmiana tempa, ale ostatecznie jest to kolejny sposób na cieszenie się najlepszą częścią gry: walką.

Halo: Reach kontynuuje tradycję serii superlatywnej walki i mechaniki ruchu. Ta konsystencja prawdopodobnie nie ekscytuje tych, którzy nie lubili Halo w przeszłości, ale ci, którym się to podobało, mają teraz do czynienia z nowymi umiejętnościami zbroi. Te specjalne zdolności działają na czas odnowienia i zapewniają graczom określoną moc, która może dać im przewagę w walce. Niezależnie od tego, czy jest to szybka prędkość, aby zamknąć dystans między tobą a wrogiem, czy plecak odrzutowy, który zapewnia ci siłę ograniczonego lotu, te umiejętności dodają intrygujący nowy element taktyczny. Aktywny kamuflaż pomaga w ukradkowych manewrach, a blokada pancerza pomaga przetrwać eksplozję granatów, której zbyt blisko unikasz. I choć korzyści płynące z możliwości stworzenia działającego wabika samego siebie mogą wydawać się oczywiste, efektywne wykorzystanie wabika to już inna sprawa.

Kiedy te umiejętności są w grze, zmieniają dynamikę każdego żołnierza i równą, która od dawna definiuje tryb wieloosobowy Halo, ale robią to w bardzo konkretny i możliwy do poznania sposób. Gdy zobaczysz, że przeciwnik toczy się w bok w manewrze unikania, wiesz dokładnie, z jaką zdolnością masz do czynienia (przynajmniej robisz to dopóki się nie odrodzi). Zamiast tworzenia nierównowagi na polu bitwy, te umiejętności zbroi wzbogacają walkę i oferują nawet doświadczonym weteranom Halo nowe sposoby na wygięcie ich strategicznych mięśni. Idą również w parze z koncepcją ładunków. Zamiast zawsze wystawiać każdego gracza z identycznym sprzętem, Halo: Reach często pozwala graczom wybrać, które bronie i zdolności zbroi chcą wyposażyć, czasami oferując nowe ładunki w miarę rozwoju meczu. Możliwość zmiany wyposażenia może spowodować strategiczne zmiany na polu bitwy, zmuszając graczy do przewartościowania opcji walki, a znalezienie wielu taktycznych możliwości każdej zdolności zbroi jest wyzwaniem. Te ożywiające nowe elementy dodają nowej energii do jednej z tradycyjnych mocnych stron serii, dzięki czemu konkurencyjny multiplayer Halo: Reach jest lepszy niż kiedykolwiek.

Dobrze radzi sobie w trybie wieloosobowym online, kampanii offline i większości innych trybów rozgrywki, dzięki którym zdobędziesz kredyty, za które możesz kupić nowe, ściśle kosmetyczne elementy zbroi dla swojego Spartana. Może również zarobić na awansie do pochwał i codziennych lub cotygodniowych wyzwań, które z kolei przyniosą ci więcej kredytów, wyższy ranking i oczywiście prawa do przechwałek. Twój rekord usług wyświetla twoje statystyki i osiągnięcia Halo dla każdego, kogo to obchodzi, a Teatr pozwala uchwycić zrzut ekranu lub klip wideo z dowolnego momentu, w którym chcesz się pochwalić. Halo: Reach automatycznie zapisuje twoje ostatnie mecze, niezależnie od trybu, w którym grasz, a oglądanie powtórek to dużo zabawy, nawet jeśli nie zależy Ci na zachowaniu ich dla potomności. Nagrywanie klipów, pobieranie ekranów, polecanie ich znajomym i przesyłanie ich do udziału w pliku jest tak proste, jak zawsze, a jedyną poważną wadą Teatru jest to, że nie możesz przyprowadzić ze sobą żadnych członków drużyny.

Możesz jednak zaprosić znajomych do Forge, niesamowitej piaskownicy redakcyjnej, która daje Ci zadziwiającą moc tworzenia. Istnieje dziewięć map Forge-able, w tym ogromny Forge World, i wszystkie są na waszym miłosierdziu. Od budowania zupełnie nowej struktury poziomów po dopasowanie istniejącego do swoich unikalnych wariantów gry i od układania absurdalnych ilości przedmiotów na sobie, aż po angażowanie się w chaos na całym świecie, Forge jest jednym z najbardziej imponujących i wszechstronnych studiów twórczych na konsolach dzisiaj. I nawet jeśli twoje zainteresowanie Forge ogranicza się do wpisywania twojego imienia na niebie za pomocą szyszek ruchu, nie możesz nie być podekscytowanym możliwościami. Od momentu wprowadzenia w Halo 3 społeczność Forge wygenerowała wiele sprytnych, ekscytujących i wręcz zabawnych treści, a Halo: Reach obiecuje kontynuować tę tendencję w przewidywalnej przyszłości.

Halo: Reach to nie tylko pełen doskonałej treści, ale także pełen możliwości. Ekscytująca kampania, wciągający tryb Firefight i dynamiczny, konkurencyjny tryb gry wieloosobowej sprawiają, że jest to jedna z najlepszych strzelanek w okolicy. Rozbudowane opcje dostosowywania, potężne narzędzia teatralne i oszałamiające możliwości Forge sprawiają, że jest to jedna z najbardziej plastycznych i zaangażowanych społecznie gier na konsolach. A zręczny system menu to wszystko razem z niezwykłą prostotą. Choć jego głębokie korzenie mogą nie zdobyć tych, którzy nie lubili poprzednich gier z serii, Halo: Reach jest ogromnym osiągnięciem, które dostarcza ogromną ilość interesujących treści, które gracze bez wątpienia będą cieszyć się przez wiele lat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.