strategia

Kluczowe elementy “Dnia planowania strategicznego”

Kluczowe elementy “Dnia planowania strategicznego”

Czy myśl o procesie planowania strategicznego jest zbyt zniechęcająca do rozważenia? Wielu właścicieli małych firm i dyrektorów generalnych jest skłonnych to odkładać, sądząc, że takie planowanie wymaga dłuższego czasu poza miejscem pracy, zaangażowania dodatkowych zasobów i ryzyka opóźnień w krytycznych terminach.

Ale choć prawdą jest, że dogłębna sesja planowania strategii może potrwać kilka dni, istnieją alternatywy, dzięki którym proces planowania staje się bardziej wykonalny dla zapracowanych kierowników i ich zespołów.

Jedną z takich opcji jest tzw. “Dzień planowania strategii” – pojedynczy, skoncentrowany dzień (w miejscu ogólnie poza nim) z harmonogramem intensywnych działań, które mają “generować pomysły [i] być wykonywane w środowisku, które stymuluje wolność myśleć i angażować właściwych ludzi “.

Struktura dnia planowania strategii może się różnić w zależności od potrzeb biznesowych i innych okoliczności. Ale niektóre elementy powinny zostać uwzględnione, aby uzyskać najwyższą cenę za swoje pieniądze. Obejmują one:

Sprawny facylitator. Kuszenie dyrektora generalnego lub właściciela do prowadzenia dyskusji o strategii jest kuszące, ale niekoniecznie leży to w najlepszym interesie firmy. Obiektywna strona trzecia, umiejętnie zachęcająca do swobodnej dyskusji (ale nie pozwalając, aby dyskusja wymknęła się spod kontroli), jest na ogół skuteczniejsza w angażowaniu ludzi niż liderów biznesu w “skórę w grze”.

Jasny obraz kluczowych celów. Niejasny cel “strategii” raczej nie przesunie igły pod względem efektywnego planowania biznesowego. W ramach fazy przygotowawczej konieczne jest dokładne określenie celów, które zamierzasz osiągnąć do końca dnia – czy są to nowe pomysły na produkty, sposoby na poprawę obsługi klienta, ulepszone podejście do relacji z dostawcą itp. Znajomość “dlaczego” za sesja planowania pomaga wszystkim zaangażowanym skupić się na wykonywanym zadaniu.

Żądanie pomysłów spoza skrzynki. Przynajmniej krótka część dnia planowania strategii powinna zostać odłożona na burzę mózgów, która nie ma ustalonych limitów. Zachęcaj członków zespołu do wyrzucania “najbardziej szalonych” rozwiązań, które mają na bieżące problemy biznesowe. Celem jest odkrycie jakiegoś jądra pomysłu, który może doprowadzić do prawdziwie praktycznego rozwiązania, którego jak dotąd nie umknęły najlepsze umysły w twoim biznesie.

Kilka ograniczeń. Jednocześnie wprowadzenie pewnych ograniczeń do dyskusji na temat strategii może pomóc w przezwyciężeniu często popełnianych nieporozumień. John Jantsch z firmy Duct Tape Marketing zauważa, że ​​liderzy biznesu “czasami nie mogą przejść obok tego, dlaczego coś nie zadziała wystarczająco dokładnie, aby znaleźć się za jakimkolwiek ujednoliconym planem.” Mówiąc o tych ograniczeniach, mówi: “daj wszystkim wspólny punkt do ataku podczas próby określenia strategii, które pomogą wyeliminować lub pokonać przeszkody. ”

Analiza SWOT. Analizowanie mocnych i słabych stron Twojej firmy, szans i zagrożeń jest zawsze dobrym pomysłem. Po przypisaniu ustalonego czasu do analizy SWOT pomaga sformułować szerszą dyskusję na temat miejsca Twojej firmy na rynku, jej pozycji względem konkurencji, bieżących (i przyszłych) sił napędzających sprzedaż i tak dalej. Silna analiza SWOT pomaga również ustalić podstawę dla przyszłych sesji dnia strategii.

Lista planowanych kroków działania. Końcowym rezultatem dnia planowania strategii jest podjęcie konkretnych działań w celu wdrożenia po powrocie do “zwykłego biznesu”. Każdy cel powinien pochodzić z własnej listy proponowanych działań, w tym konkretnych kroków mających na celu przezwyciężenie istniejących przeszkód na drodze do sukcesu. Przypisz kroki działania do zespołu lub poszczególnych członków zespołu, wraz z harmonogramem wykonywania zadań. Ożywiaj zainteresowanie, promując pracę tych zespołów i osób z każdym w organizacji.

Po zakończeniu planowania strategii, nadszedł czas na szersze podejście do planowania strategicznego. Proces TAB “Strategic Business Leadership” został opracowany z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach. Zachęcamy do pobrania naszej bezpłatnej białej księgi już dziś i dowiedz się więcej o tym, jak planowanie strategiczne może pomóc firmie w osiągnięciu większego sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.