Star Wars Battlefront II – recenzja

Star Wars Battlefront II – recenzja

Jeśli jest coś, co Star Wars Battlefront II osiąga dobrze, to poczucie bycia we wszechświecie legendarnej serii filmowej. Udostępniając największe hity ze wszystkich rzeczy Gwiezdne Wojny, kontynuacja gry wieloosobowej DICE 2015, przedstawia pakiet zawierający większą część treści, w tym godną podziwu kampanię dla jednego gracza. Ale ogólnie gra jest obciążona przez apodyktyczny i zawiłe system progresji, który nie ceni czasu przeciętnego gracza, przesłaniając w inny sposób solidne doświadczenie z Gwiezdnymi Wojenami.

Ustawiona w tle całej sagi o Gwiezdnych wojnach – obejmująca prequele, oryginalne trzy filmy i nową trylogię – tryby gry Battlefront II i oferty dla pojedynczego gracza rozszerzają zakres galaktycznych bitew o więcej różnorodności w swoich lokalizacjach . Od udziału w powietrznych pojedynkach powyżej Kamino, po napad na Gwiazdy Śmierci II i ucieczkę przed jej zniszczeniem, sequel umieszcza kampanię i 14 map dla wielu graczy w 40-letniej historii serii, które są dobre, pokazując wyraźną różnicę w estetyce i ton od jednego okresu do następnego.

W przeciwieństwie do pierwszego Battlefront, sequel zawiera kampanię dla jednego gracza opartą na narracji. Ustawiona podczas zmierzchu Imperium Galaktycznego po Powrocie Jedi, historia zasiewa nasiona Pierwszego Zakonu w Przebudzonej Mocy. Wcielasz się w rolę Iden Versio, dowódcy Imperialnego oddziału sił specjalnych Inferno Squad. Zazwyczaj stara się podkopać siły Rebeliantów za pomocą mokrych misji i innych form szpiegostwa. Ale po zniszczeniu drugiej Gwiazdy Śmierci, jej lojalność wobec Imperium zostaje wystawiona na próbę, gdy coraz bardziej rozpaczliwa armia imperialna podejmuje drastyczne środki, aby zapewnić jej przyszłość.

Podczas gdy energiczna 4-5-godzinna kampania oferuje mocne pisanie i występy z jej obsady – z pewnymi wyróżniającymi się poziomami, które ukazują wizualny blask i różnorodność lokalizacji we wszechświecie – potencjał jego imperialnego punktu widzenia wkrótce staje się Stracony. Wpadając w pewne, dość przewidywalne zwroty akcji, historia w końcu zamienia się w znaną na całym świecie przygodę w stylu Gwiezdnych Wojen, w której dobrzy i złoczyńcy są jasno określeni, i prowadzą do ostatecznej konfrontacji, która jest oznakowana z odległości mili .

Zdarza się, że kampania zmieni się na poziomy zawierające znane twarze w zupełnie różnych scenariuszach, dodając momentów lekkości do opowiadania. Minusem tych misji jest to, że często zmieniają się w terytorium czysto fanowskich usług, pozostawiając Iden Versio – który okazuje się być interesującą postacią z jej wyjątkowym spojrzeniem na galaktyczną walkę – stojąc w cieniu bardziej ugruntowanych postaci. Jest to gorsze przez nagłe zakończenie, które drażni przyszłe aktualizacje kampanii, zamiast dostarczać mocnych wniosków dotyczących podróży bohatera. Kampania przydaje się, pokazując wewnętrzny konflikt w szeregach Imperium, nawet pozwalając odkryć niesamowicie sterylną i opresyjną imperialną cywilizację na ojczystym świecie Idenów z Vardos. Ale trochę nie jest tak, że jest to niezwykła podróż dla bohaterów.

Poza kampanią i masowymi bitwami dla wielu graczy istnieją tryby boczne, które oferują interesujące objazdy. Tryb Arcade zapewnia powrót, oferując poziomy tematyczne, w których walczysz z botami sztucznej inteligencji jako klasyczne postacie z jasnymi i ciemnymi stronami. Chociaż nie jest to szczególnie głęboki tryb, w którym można zanurkować, a każda misja oferuje coraz większe poziomy trudności, aby uzyskać lepsze nagrody, fajnie jest wypróbować różnych bohaterów przeciwko rosnącej liczbie wrogów. Co więcej, ulubiony przez fanów tryb Heroes vs Villains powraca. Wycinając niepotrzebnego wypełniacza, gracze mogą wybrać swoje odblokowane postacie – takie jak rakieta dzierżąca Boba Fetta, do niestabilnego Kylo Ren – i rywalizować w bitwach 4v4 w niesamowitym stylu. Heroes vs Villains będą sposobem na relaks i odprężenie z dala od chaosu epickich konfliktów.

Główną atrakcją Battlefront II jest ekspansywna zawartość dla wielu graczy. Od 40-osobowej bitwy podboju w Galactic Assault do mniejszych, skoncentrowanych na piechocie potyczek w Blitz i Strike, dostępna jest większa różnorodność trybów dla wielu graczy niż wcześniej. Wybór spośród kilku klas piechoty i postaci bohaterów – w tym Luke’a Skywalkera, Rey, Hana Solo i bitwy fabularnej w Iden Versio – Bitwy dla wielu graczy są zazwyczaj intensywne, zwłaszcza przy pełnej pojemności 40 graczy. Wraz z gwiezdnym wzornictwem wizualnym i dźwiękowym, bitwy na dużą skalę mają ten sam ekscytujący przebieg, co najbardziej kultowe walki w Gwiezdnych Wojnach, w których jedno bohaterskie działanie może odwrócić bieg konfliktu.

W trakcie każdego pojedynku zdobędziesz punkty bitewne, które możesz wpłacić w środkowych nagrodach – takie jak pilotowanie specjalnych myśliwców lub przejęcie kontroli nad wybranymi postaciami bohaterów w celu wyeliminowania kary. Podczas, gdy Galactic Assault będzie najprawdopodobniej najpopularniejszym trybem dla fanów, aby zobaczyć większość działających w grze systemów, ulepszony Starfighter Assault zasługuje na uznanie. Teraz, dzięki bardziej elastycznym i precyzyjnym kontrolkom do manewrowania twoimi statkami, tryb skupiony na powietrzu i na przestrzeni kosmicznej oferuje najbardziej intensywne misje Battlefront II. Nie ma nic bardziej ekscytującego niż pilotowanie przechwytywacza A-Wing w ciasnej przestrzeni i wyciągnięcie morderczego strzału w samą porę.

Twój zestaw żołnierzy, myśliwców i bohaterów może zostać wzmocniony dzięki kartom gwiazd. Potrafi wzmacniać statystyki, dodawać atrybuty bonusowe, a nawet dawać postacie na naprzemienne ładunki – takie jak wymiana tarczy energetycznej dla ciężkiego żołnierza na granatnika. Gdy zdobędziesz więcej kart Gwiazd i zwiększysz ich rangę dla określonej klasy lub bohatera, ogólny poziom tej postaci wzrasta. Liczba sposobów modyfikowania postaci jest imponująca, a gra oferuje opcje przełączania się w dowolne miejsce. Po każdej bitwie będziesz zbierać doświadczenia dla ogólnego rankingu i kredytów dla wielu graczy, aby kupić łupy w sklepie z grami. Niestety, skupienie się na gonieniu kart Gwiazd – oraz znaczenie skrzyń łupów – ujawnia większe problemy związane z postępem.

“Największym problemem w tym systemie jest to, że nigdy nie jest on jasno wyjaśniony”.

Nie tylko ten cały system jest mylący, ale także problematyczne jest to, że większość twoich odblokowań i zarobków pochodzi z otwierania skrzynek z łupami. Bazując na losowo oddanych broniach, zasobach, przedmiotach kosmetycznych i Kartach Gwiazd o różnym stopniu, Battlefront II wiąże swój postęp z rolkami kości. Możesz zdobyć i ulepszyć Star Card na własną rękę, korzystając z komponentów do tworzenia przedmiotów (również w skrzynkach z łupami), ale to również prowadzi do problemu bramkowania. Aby uaktualnić kartę, musisz upewnić się, że ranking na poziomie klasy i ogólny ranking dla wielu graczy spełniają określone standardy – co z kolei oznacza konieczność pozycjonowania kilku poziomów w grze i wydawania cennych zasobów na skrzyniach z łupami, aby zdobyć więcej zasobów i kart. Po prostu skupienie się na postaciach i klasach, które lubisz grać, nie wystarczy.

Ze względu na losowość i nieodłączną zależność od skrzyń łupów, postęp jest często podyktowany przez te wyniki. Może to odciągnąć Cię od zajęć, które wolisz używać, i bardziej irytujących wyników w otrzymywaniu kart dla bohaterów, których jeszcze nie odblokowałeś. Ponieważ struktura jest uporządkowana, po prostu spędzanie czasu z klasami ciężkimi lub szturmowymi nie gwarantuje im więcej łupów, ponieważ ich posuwanie się jest powiązane ze szczęściem losowania. Jest to szczególnie frustrujące, gdy inwestujesz tyle czasu w grę – spotykasz się z innymi online, którzy mieli więcej szczęścia lub kupili pre-orderowe kopie, by zdobyć epickie karty dla swoich postaci – tylko po to, aby zobaczyć, jak twoje ulubione klasy znikają z drogi ze względu na ogólne systemy działające na twoją korzyść.

Gra oferuje opcje kupowania waluty premium w postaci kryształów – które można kupić w pakietach o wartości do 100 USD – można ich używać tylko do kupowania większej liczby skrzyń z łupami. Wszystko to pogarsza niewygodny system menu, który zachęca do wyjścia z gier wieloosobowych, aby zebrać swoje marne nagrody od kamieni milowych i wyzwań, a także zasłaniając ważne informacje, takie jak ranking graczy i dane klasy.

Największym problemem w tym systemie jest to, że nigdy nie jest on jasno wytłumaczony. Podczas gdy w końcu zrozumiesz, w jaki sposób używane są kredyty, kryształy i składniki rzemieślnicze, nadal musisz pogodzić fakt, że czas inwestowania w grę nie zawsze będzie nagradzany postępem, a przynajmniej w sposób, w jaki chcesz.

W ten sposób Battlefront II zasadza się na tym samym terytorium, co gry free-to-play, z dużą ilością treści i postaci schowanych za ścianami progresji i losowymi skrzyniami łupów. Jest to szczególnie rozczarowująca rzeczywistość w przypadku wydania w pełnej cenie. Przede wszystkim kończy się na wyrządzaniu krzywdy podstawowej rozgrywce, która wciąż może zapewnić niezapomniane chwile zadowolenia, pomimo zbliżającej się obecności jego systemów progresji. Wiele z tych problemów związanych z meta-grą upada, gdy jesteś w bitwie, ponieważ bierzesz udział w masowej walce w wielu miejscach w uniwersum Gwiezdnych wojen.

Podczas gdy jego główna narracja wydaje się nierozwiązana, a ogólna pętla gry wieloosobowej niesie ze sobą wiele problemów, Battlefront II wciąż udaje się wywołać to samo uczucie radości i podniecenia, które znajduje się w sednie tego, o czym jest seria. Ale w tej chwili największą przeszkodą, którą Battlefront II będzie musiał pokonać – przy jednoczesnych próbach równoważenia postępu z prawdziwym poczuciem osiągnięć – jest decydowanie o tym, jaki rodzaj gry ma być.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.