Tony Hawk's Pro Skater 3

Tony Hawk’s Pro Skater 3 – recenzja

Tony Hawk’s Pro Skater 3 – recenzja

Pro Skater 3 Tony Hawk ma idealną równowagę między nowymi i starymi i sprawia, że ​​dwa poprzednie wpisy w tej serii są niemal całkowicie przestarzałe.

Tworzenie świetnej kontynuacji udanego produktu jest trudnym zadaniem, zwłaszcza gdy mówimy o serii gier przenoszonych z jednej platformy na drugą. Deweloper może bardzo łatwo znaleźć się zbyt blisko poprzedniego tytułu, korzystając z mocy nowej konsoli, aby nadać grze przyjemny graficzny przegląd i podnieść poziom trudności, tak aby hardcorowi fani mieli coś nowego do zabawy. Z drugiej strony, zbyt wiele zmian może potencjalnie zrazić fanów gry w oryginalną grę, unikając tego, co sprawiło, że poprzednie gry z tej serii zostały wyeliminowane. Zespół Neversoft i Activision udowodnił już, że może wykonać sequele dokładnie z wydaniem gry 2000 Tony Hawk’s Pro Skater 2. Teraz zespół wypuszcza nową grę z nowej serii na konsolę PlayStation 2. Na szczęście Tony Hawk’s Pro Skater 3 osiąga idealną równowagę między nowymi i starymi i sprawia, że ​​dwa poprzednie wpisy w tej serii są niemal całkowicie przestarzałe.

Dla tych z Was, którzy są nowi w tej serii, gry Pro Skater Tony Hawk wprowadzają was na deskorolkę i na poziomie, na którym można osiągnąć cele. Gdy osiągniesz te cele, od prostych celów punktacji po trudniejsze deskorolkowe sztuczki “jak do cholery mam sięgnąć aż do góry”, otwiera się więcej poziomów. Ta gra nie jest dokładnie najdokładniejszą symulacją skateboardingu na świecie, ponieważ ma trochę niesamowitą fizykę i pozwala uciec od rzeczy, które sprawiają, że Tony Hawk zyskał popularność w porównaniu z 900-stopniami. Wraz z rozwojem serii, stała się ona coraz bardziej przyjazna dla kombosa, co pozwala na ciągłe wykonywanie jednego ciągu trików na całym poziomie, trwającego całą długość dwuminutowego biegu.

Podobnie jak poprzednia gra Tony Hawk, THPS3 zawiera kolekcję profesjonalnych rolkarzy. Lista nie zmieniła się tym razem – wciąż na pokładzie są Steve Caballero, Kareen Campbell, Rune Glifberg, Eric Koston, Bucky Lasek, Rodney Mullen, Chad Muska, Andrew Reynolds, Geoff Rowley, Elissa Steamer, Jamie Thomas, i oczywiście Tony Hawk. Bob Burnquist, który grał w pierwszych dwóch grach, nie jest w grze Tony Hawk 3, ponieważ przeskoczył statek na konną grę deskorolkową ESPN autorstwa Konami. Zastąpienie Boba to Bam Margera, być może najbardziej znany ze swoich wybryków taty w “Jackassie” MTV i jego autorskich wideoklipów CKY. W międzyczasie rozbudowywano także park deskorolkowy i deskorolkowy. W trybie tworzenia skaterów możesz wybrać różne twarze, odcienie skóry, fryzury, wysokości i wagi. Po obniżeniu bazy możesz udekorować łyżwiarza różnymi koszulami, spodniami, spodenkami, butami, skarpetami, kaskami, podkładkami, okularami, kapeluszami, tatuażami, zegarkami, bransoletkami i nie tylko. Zawodowi łyżwiarze mogą być edytowani do pewnego stopnia, więc możesz dodawać czapki i usuwać lub zmieniać koszulki, jeśli sobie tego życzysz. Możesz także tworzyć żeńskie łyżwiarze. Dopełnieniem oferty skaterów jest zbiór dzikich, aw niektórych przypadkach zupełnie nieoczekiwanych ukrytych łyżwiarzy, z których każdy ma kilka nowych specjalnych sztuczek. Podczas gdy łyżwiarze mogą wyglądać inaczej i zacząć od różnych statystyk i sztuczek, możesz skonfigurować ich sztuczki (zarówno normalne, jak i specjalne) i statystyki w dowolny sposób, jaki uznasz za stosowny. Edytor poziomów jest bardziej urozmaicony i pozwala być bardziej produktywnym – brakuje tylko możliwości korzystania z utworzonych parków podczas grania online.

W Pro Skater 2 Tony Hawk’s można łączyć grindy i inne triki w stylu ulicznym, ręcznie (w istocie, strzelając z wózka na desce), tak jak dotknąłeś ziemi. Ale nie było sposobu na pracę z pionowymi rampami w środku combo, tylko na końcu. W rezultacie gra stała się trochę jednowymiarowa, ponieważ każdy po prostu szukał najdłuższych linii szlifowania i prawie całkowicie ignorował rampy. Tony Hawk 3 usuwa ten brak równowagi, dodając sztuczkę zwaną odwróceniem. Odwrócenie to szybki obrót o 180 stopni, tak jak twoja deskorolka dotyka rampy, gdy schodzisz ze sztuczek pionowych lub warg. Wykonanie rewersu umożliwia pojawienie się w podręczniku, po którym możesz przejść do czegoś innego, by zrobić więcej trików. Tak jak podręcznik zrewolucjonizował świat Tony Hawk w grze Tony Hawk 2, rewers robi to samo w Tony Hawk 3. Potencjał kombinacji innych ruchów również został zwiększony. Możesz teraz przechodzić od jednego grindowania do drugiego bez faktycznego opuszczania szyny. Sztuczki ust działają również w ten sam sposób. Niektóre triki można podwoić lub potroić, szybko wykonując lewę lub dwa razy – przytrzymując lewy i trzykrotnie uderzając w kwadrat, na przykład potrójny kickflip. Uwzględniono także inne mniej zauważalne kombinacje. Wykonanie kickflipa i natychmiastowe wykonanie indu daje ci – w oczach strzelania – nową sztuczkę zwaną “kickflip to indy”.

Oprócz wszystkich nowych ulepszeń w sztuczce, poziom gry poprawił się. Niektóre poziomy są oparte na rzeczywistych lokalizacjach, takich jak Skater Island, kryty skate park w Rhode Island, który służy jako drugi poziom konkurencji w grze. Większość poziomów jest raczej duża i znacznie bardziej interaktywna. Najbardziej dramatyczny przykład znajduje się na poziomie Los Angeles, gdzie rozpoczniesz trzęsienie ziemi, które rozdziera autostradę, dając ci nowe miejsca do jazdy na deskorolce. Gra jest wypełniona drobnymi przerywnikami, które grają z ukończeniem niektórych celów, pokazując, jak zrzucasz śnieg na tyrana, sprawiając, że samochód spada z autostrady na powierzchnie ulic poniżej, powodując, że statek wycieczkowy rozstawia siatki bezpieczeństwa lub aktywując antena satelitarna poprzez usuwanie gałęzi z linii energetycznych. Struktura celu w grze pozostaje w dużej mierze taka sama, przy czym każdy poziom niekonkurencji zawiera dziewięć bramek. Trzy z tych celów są oparte na punktach, jeden polega na znalezieniu ukrytej taśmy wideo ukrytej gdzieś na poziomie, a reszta obejmuje zbieranie przedmiotów, łamanie przedmiotów i wykonywanie określonych zadań. Na przykład na poziomie Kanady musisz “Odejmij Chuck Unstuck”. Biedny Chuck ma język przyklejony do zamarzniętego drąga, a wjeżdżanie na niego to jedyny sposób na zerwanie języka z tyczki. Niektóre cele mają dwie części: na lotnisku musisz dostarczyć bilety lotnicze od blatu do bramy. Więc najpierw musisz złapać bilety; następnie musisz dotrzeć do bramy, aby dostarczyć bilety. Dwa cele zmieniają się w zależności od wybranego skatera. Każdy poziom ma cel specyficzny dla podstępu. Tak więc, z łyżwiarzami w pionie, być może będziesz musiał wykonać kulę armatnią przez half-pipe, ale streetworker będzie musiał znaleźć konkretną szynę i zrobić na niej 50-50 grindów. Litery oznaczające słowo “skate” również muszą być gromadzone na każdym poziomie, a na każdym poziomie istnieje kilka różnych konfiguracji tych liter, które zmieniają się w zależności od aktualnie używanego skatera. Poza standardowymi poziomami bramkowymi, Tony Hawk 3 ma trzy poziomy rywalizacji, które określają, na podstawie tego, jak dobrze możesz zrobić w jednominutowym biegu. Dobrze tutaj daje złoty medal i otwiera kolejny poziom. Na każdym poziomie znajduje się kilka elementów opcjonalnych. Pięć punktów statystycznych i nowa talia znajdują się na każdym poziomie, a ich rozmieszczenie zmienia się z łyżwiarza na łyżwę. Zdobywanie punktów statystyk jest kluczowe, ponieważ niektóre cele na poziomie późniejszym w grze będą znacznie trudniejsze, jeśli nie będziesz wystarczająco silny. Punkty statyczne mogą być umieszczone w dowolnej kategorii i mogą zostać zmienione w dowolnym momencie. Kategorie statyczne obejmują balans szynowy, wargowy i ręczny, a także oceny dotyczące twojego ollie, czasu antenowego, czasu zawieszenia, spinu, umiejętności jazdy na łyżwach i prędkości.

Za każdym razem, gdy ukończysz grę, otrzymujesz nowe rzeczy do zabawy. Zdobycie trzech złotych medali daje nowy film do obejrzenia. Większość filmów to standardowe biografie dla pro skaterów, w połączeniu z materiałem z nich jeżdżącym na łyżwach. Podobnie jak w poprzednich grach, ukryte i stworzone łyżwiarze odblokowują inne filmy, takie jak nagranie za plusy i mnóstwo materiału z zespołu Neversoft. Nie trzeba dodawać, że zwiększona pojemność formatu DVD nie idzie tutaj na marne. Poza głównym trybem kariery możesz jeździć na dowolnym poziomie bez limitu czasu lub jeździć na jednej, dwuminutowej sesji na dowolnym poziomie, próbując ustawić jeden z wielu rekordów, które gra śledzi dla każdego kursu. Najmilszym dodatkiem do trybu jest krótki samouczek, który pokazuje podstawy gry – coś, co Tony Hawk 2 zdecydowanie mógł wykorzystać. Samouczek poprowadzi Cię krok po kroku do gry, opowiedzianej przez samego Tony’ego. W tym artykule dowiesz się, jak korzystać z instrukcji obsługi, jak właściwie się przekierować, jak określić, co sprawia, że ​​dobre kombinacje i jak skutecznie jeździć na ścianie. Jest krótka, ale ma duży wpływ na uczynienie gry bardziej przyjazną dla początkujących graczy.

Ukończenie każdego celu w grze za pomocą jednego skatera odblokowuje coś innego, jak ukryty skater, ukryty poziom lub tryb oszustwa. Gdy już opanujesz grę i kilka razy odkryłeś wszystkie cele, pokonanie gry powinno zająć około godziny, ale przynęta ukrytych rzeczy w połączeniu z urozmaiconym rozmieszczeniem niektórych elementów poziomu od łyżwiarza do łyżwiarza sprawia, że gra bardzo odtwarzalna. Jednak powtarzalność pojedynczego gracza nie jest jedyną rzeczą, jaką Tony Hawk 3 ma na celu.

Pro Skater 3 Tony Hawk ma wyjątkowe wyróżnienie: jest to pierwsza gra online dostępna na PlayStation 2. W tym pisaniu nie ma dostępnej online karty Sony, ale Neversoft zapewnia obsługę modemów USB i adapterów USB Ethernet. Gra zawiera dość intuicyjny ekran konfiguracji sieci, pozwalający na wprowadzanie informacji IP, bramy i DNS, jeśli jest to potrzebne, lub ustawienia połączenia telefonicznego, jeśli używasz połączenia wąskopasmowego. Jeśli korzystasz z sieci korzystającej z DHCP, powinieneś po prostu podłączyć kabel Ethernet do obsługiwanego adaptera USB Ethernet, nacisnąć sieć z głównego menu i zacząć grać. Gra używa standardowego modelu PC do gier online, co oznacza, że ​​jeden z graczy w grze będzie działał jako serwer. Bycie serwerem oznacza wywoływanie strzałów, jeśli chodzi o grę i wybór poziomu, a także blokowanie niesfornych graczy. Dołączenie do gry jest również proste. Po nawiązaniu połączenia z lobby masz do wyboru trzy serwery główne: Zachodnie Wybrzeże i trzy Wschodnie Wybrzeże. Po wybraniu mistrza zobaczysz listę uruchomionych gier i możesz sortować je według ping, liczby graczy, rodzaju gry, poziomu i tak dalej. Wybierz grę, poczekaj, aż się załaduje, a będziesz jeździć na łyżwach nawet z trzema innymi osobami. Możesz swobodnie poruszać się wokół poziomu z innymi graczami, rozmawiając z powolną klawiaturą na ekranie lub podłączając klawiaturę USB do PS2.

 

Oprócz darmowych skate, istnieje garść gier, w które możesz grać online. Atak tricków to prosta bitwa oparta na wynikach. Graffiti było w poprzednich grach Tony Hawk i rzuca ci wyzwanie, by zaznaczyć więcej terytorium niż twoi przeciwnicy, robiąc na nich sztuczki. Kawałki poziomu, którego używasz do podstępu, zmieniają się na twój kolor. Każdy, kto wykonuje sztuczkę o wyższym wyniku na tym obiekcie, może go ukraść. King of the hill to lekka przeróbka tagu z THPS2, która zmusza graczy do walki o koronę, która zmienia ręce, gdy król zostanie uderzony przez innego gracza. Ktokolwiek może utrzymać koronę przez dwie minuty (lub więcej, jeśli operator serwera zdecyduje się wybrać dłuższy okres czasu) najpierw wygrywa. Policzkować! jest odpowiedzią gry na mecz w stylu Quake’a. Kiedy zdarzy się zderzanie się dwóch rolkarzy, szybsza łyżwiarz odrzuca drugą i zarabia jeden punkt. Ktokolwiek ma najwięcej punktów na końcu wygrywa. Wszystkie te tryby można również odtwarzać w trybie dwóch graczy z podzielonym ekranem. Horse, gra wieloosobowa dostępna we wszystkich grach Tony Hawk, można grać tylko w trybie offline dla dwóch graczy. Nie trzeba dodawać, że element gry wieloosobowej daje mu niemal nieskończoną ilość wartości powtórzeń.

Poza graniem niesamowicie dobrze, Tony Hawk 3 wygląda wspaniale. Gra została zaprojektowana z myślą o pracy z prędkością 60 klatek na sekundę i z kilkoma nieczytelnymi wyjątkami. Ogromne poziomy wyglądają wspaniale z bliska lub z daleka, z ładnymi, kolorowymi teksturami i ładnie kontrolowanym dystansem. Podczas gdy niektóre szyny i inne krawędzie mają taki ostry, aliasingowy wygląd, że PlayStation 2 stał się niesławny, nie wyróżnia się tak bardzo jak w innych produktach PS2. Dodatkowo wszyscy łyżwiarze wyglądają ładnie i gładko. Podczas gdy niektóre standardowe animacje tricków z poprzednich gier z serii wydają się być ponownie wykorzystywane tutaj, triki zmieniają się bardzo dobrze z jednego do drugiego, a animacja jest zarówno gładka i pełna małych niuansów. Na przykład wirowanie w powietrzu podczas wykonywania sztuczek wygląda teraz o wiele bardziej realistycznie, ponieważ torsy łyżwiarek faktycznie skręcają się oddzielnie od ich nóg. Nawet szlifowanie i wargi wyglądają teraz lepiej, ponieważ łyżwiarze stają się trochę nerwowi, próbując zachować równowagę. Dodano także masę nowych animacji wrakowych. Te sytuacyjne animacje sprawiają, że bailing wygląda o wiele bardziej realistycznie – i jest o wiele bardziej bolesny. Krew, która przesuwa się po bokach ścian i pochylni, gdy zmyjesz i pozostaniesz w tym miejscu przez dłuższy czas, zdecydowanie zwiększa bolesny efekt. Kolejną fajną cechą jest umiejętność rozglądania się do woli poprzez przesuwanie prawego drążka analogowego. Możesz nawet zablokować kamerę w dowolnej pozycji, choć oczywiście trudno jest jeździć na rolkach, gdy patrzysz bezpośrednio na przednią część łyżwiarza.

Ścieżka dźwiękowa to idealna mieszanka starego i nowego materiału, który krzyżuje wiele gatunków. Zespoły na ścieżce dźwiękowej to CKY, Motorhead, AFI, Alien Ant Farm, Xzibit, KRS-One, Rollins Band, Redman, Del the Funky Homosapien, Ozomatli i inne. Funkcja listy odtwarzania pozwala wyłączyć utwory, które nie pasują do twoich upodobań, ale długa ścieżka dźwiękowa prawie na pewno zawiera coś, na co możesz jeździć. Podobnie jak poprzednie gry Tony Hawk, Tony 3 doskonale kojarzy dźwięki jazdy na łyżwach. Podczas jeżdżenia po nich można usłyszeć pęknięcia na chodniku, różne powierzchnie wydają różne odgłosy podczas jazdy na łyżwach, a wydaje się, że istnieje nieskończona ilość fajnych klipów głosowych i innych drobnych efektów dźwiękowych, które naprawdę ożywiają grę. Piesi na różnych poziomach będą rozmawiać, niektórzy będą mieli zabawne rozmowy między sobą, podczas gdy inni będą cię wzywać, mówiąc ci, żeby “coś zepsuć” i ogłaszając, że twoje sztuczki są “dope”, gdy robisz coś miłego tuż przed im. Głosowanie jest również absolutnie zabawne. Dzieciaki na Kanadzie rozmawiają z kanadyjskim akcentem, a ich dialog jest usiany słowem “eh”. Strażnicy na poziomie lotniska i niektórzy ludzie na poziomie Los Angeles rozmawiają z zabawnym rodzajem “Eddiego Murphy’ego robiącego wrażenie spiętego białego faceta” smaku, mówiąc bardzo celowo, kiedy ogłaszają twoje sztuczki jako “chore” . ”

Seria Tony Hawk zawsze miała styl. Pierwsza gra na nowo wymyśliła gatunek i stworzyła serię klonów i pretendentów, które wciąż zalewają rynek. Druga gra dopracowała formułę, ale jej wyższy poziom trudności i bardziej stroma krzywa uczenia się sprawiły, że dorywczy gracze odpadli. Pro Skater 3 Tony Hawk’s to wszystko razem w jednym pakiecie, który sprawia, że wszystko przed nim prawie niemożliwe do porównania przez porównanie. Na początku gra ma niższy poziom trudności i kilka podstawowych korepetycji, które mogą przyciągnąć nowych graczy, ale ma wystarczająco dużo ukrytych przedmiotów i trudniejszych opcjonalnych bramek, aby utrzymać zainteresowanie także ekspertów Tony Hawk. Dodaj do tego bardzo rozbudowany i bardzo wyważony system tricków oraz ciężką dawkę sypko-uzależniającej gry online, a masz grę, w którą będziesz grał aż do dnia, w którym wydano Pro Skater 4 Tony Hawk, jeśli nie dłużej. Zdecydowanie zalecamy anulowanie wszelkich planów dotyczących Halloween i zakupienie kopii najszybciej, jak to możliwe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.