World of Warcraft – recenzja #4

World of Warcraft – recenzja #4

Osiem ras obejmuje dwie przeciwne frakcje: sojusz składający się z ludzi, krasnoludów, nocnych elfów i gnomów; i hordy, składające się z orków, trolli, taurenów i nieumarłych (tych ostatnich są “opuszczeni” i nie są przyjaźnie nastawieni do twoich regularnych staroświeckich, bezmyślnych nieumarłych). Gra toczy się w następstwie wydarzeń z Warcraft III i jej pakietu ekspansji, i wyjaśnia, że ​​konflikt pomiędzy tymi frakcjami ma charakter ideologiczny, zamiast być jedynie czystym dobrem przeciwko złym rzeczom. Bez względu na to, członkowie jednej frakcji na ogół nie zostaną dobrze przyjęci przez stronę przeciwną; oni szybciej zostaną zaatakowani na widoku. Tak więc twoja lojalność decyduje o tym, kim są twoi wrogowie, a także o której połowie świata będziesz spędzać więcej czasu, przynajmniej na początku.

Istnieje sześć zupełnie różnych punktów początkowych (krasnoludy i krasnoludy oraz orki i trolle, miejsce zamieszkania), a także sześć odpowiadających miast (których strażnicy udzielają wskazówek do interesujących miejsc, jeśli ich potrzebujesz), a także niezliczone małe miasteczka , placówki, wieże, jaskinie, sanktuaria i tak dalej. W zależności od punktu wyjścia, będziesz mógł wykonywać różne zadania, stawić czoła różnym potworom, odkrywać różne obszary i tak dalej. Są też zadania specyficzne dla klasy, więc jeśli trzymasz się jednej postaci w World of Warcraft, nie zobaczysz prawie całej zawartości gry (chociaż nadal będziesz widzieć bardzo dużo). Mimo że zadanie jest z grubsza ekwiwalentne niezależnie od wybranego wyścigu, z pewnością uzyskasz inny rodzaj doświadczenia z każdym z nich. Niemniej jednak, w najprostszym z warunków, większość questów zarzuca ci zabijanie pewnych rzeczy lub transportowanie czegoś gdzieś, a wszystkie opisy zadań są wypisane, więc przygotuj się na porządną lekturę. Oczywiście wybór rasy i płci również wpływa na twoją osobowość w grze. W miłym dotyku, każda kombinacja rasy i płci ma wiele różnych słownych dowcipów, a także własny mały taniec. Blizzard zawsze robił dobrą robotę, aby nadać swoim bohaterom osobowość i po raz kolejny odniesie sukces w World of Warcraft.

Jak wspomniano, walka przeciw graczom jest dostępna w World of Warcraft. W ogromnej większości dziedzin jest to czysto konsensualne. Na przykład w dowolnym momencie dwie postacie mogą zdecydować się na nieletny pojedynek. Ale jeśli chcesz, możesz wziąć udział w wojnie gangów. W Azeroth istnieją pewne wyższe terytoria, które są uważane za neutralne lub zakwestionowane, i to tutaj sojusz i horda mogą atakować siebie nawzajem. W królestwach PvP te ataki mogą się zdarzyć bezkrytycznie, ku twojemu rozczarowaniu, jeśli tylko myślisz o własnym biznesie i samym poszukiwaniu. Twój wybór królestwa jest oczywiście ważny, ale zasadniczo walka PvP jest zabawna i ekscytująca jak reszta walki. Wszechstronność każdej klasy postaci może naprawdę wejść w grę, gdy masz do czynienia z drużyną kontrolowanych przez graczy przeciwników.

Jednak najpełniejszy potencjał elementów PvP gry jeszcze nie został zrealizowany. Chodzi o to, że ci, którzy angażują się w rozgrywki PvP, zdobędą punkty honoru, które można wymienić na pewne świadczenia i premie, podczas gdy ci, którzy po prostu nękają zastraszających graczy na niskich poziomach, mogą otrzymać haniebne kary, co skutkuje karami, które powinny zniechęcać do takich zachowań. Co więcej, specjalne strefy walki specjalnie dostosowane do rozgrywek PvP na dużą skalę będą stanowiły dodatkową zachętę do rywalizacji z przeciwną frakcją. To wszystko brzmi świetnie, ale nie jest powszechne w grze natychmiast po uruchomieniu. To oczywiste, że World of Warcraft to gra przede wszystkim dla graczy, a przede wszystkim dla środowiska, ale elementy konstrukcyjne mają na celu stworzenie bardzo ciekawej gry konkurencyjnej. Oprócz podjęcia epickich spotkań (odpowiednich dla masowych imprez najazdowych obejmujących kilkudziesięciu graczy) oraz możliwości kupowania i jazdy na różnych szybko poruszających się wierzchowcach, walka PvP prawdopodobnie zatrzyma wielu graczy po ich powrocie. zainwestowałeś już setki godzin, aby maksymalnie wykorzystać doświadczenie postaci.

Niewielka część przyjemności grania w World of Warcraft pochodzi z podziwiania jej bogatego w szczegóły, inspirowanego wizualnie świata gry. Ta gra ma swój własny spójny, bardzo stylizowany wygląd, na który wpływa sztuka komiksu i anime, więc jest znacznie mniej “waniliowa” niż wygląd większości gier i dlatego może polaryzować graczy. Większość z tych graczy prawdopodobnie pomyśli, że World of Warcraft wygląda fantastycznie, a niektórym z nich może nie podobać się przesadne cechy i animacje tych postaci, być może dlatego, że nie wyglądają realistycznie. W każdym razie, z artystycznego punktu widzenia, trudno zaprzeczyć, że World of Warcraft robi wrażenie. Gra nie tylko wypełniona jest mnóstwem wyobraźni postaci i stworzeń, ale topografia samego świata wydaje się tętniąca życiem, większa niż życie, i niesamowita w zakresie, ale jakoś wiarygodna, ponieważ kierunek sztuki jest tak spójny.

Podczas gry zauważysz kilka doskonałych drobiazgów, takich jak ptaki fruwające wysoko na niebie lub skaczące wiewiórki i króliki lub szkielety zabitych przyjaciół i wrogów rozsianych po krajobrazie w następstwie potyczki PvP. Różne efekty pogodowe są również wyjątkowe. W wielkim dotyku gra toczy się w czasie rzeczywistym, więc jeśli grasz w nocy, to będzie też noc w Azeroth (i Azeroth jest niezłym widokiem, niezależnie od pory dnia). Ale najlepszą częścią wizualnej prezentacji gry jest to, jak wszystko się ze sobą łączy: jak jeden wyróżniający się obszar może w subtelny sposób przekształcić się w nowy rodzaj terenu, który wygląda zupełnie inaczej, oraz w jaki sposób środowiska wewnętrzne i zewnętrzne są płynnie zintegrowane. I znowu, to, czego gra nie ma w poligonie – wiele modeli postaci wygląda świetnie, ale nie są one niesamowicie szczegółowe – to nadrabia kunszt i czysta wydajność.

World of Warcraft również brzmi nietypowo znakomicie na RPG online. Subtelne efekty ambientowe wspaniale współgrają z efektami wizualnymi, dzięki czemu świat wydaje się o wiele bardziej żywy. Doskonałe sygnały dźwiękowe podkreślają najważniejsze momenty, na przykład kiedy awansujesz na wyższy poziom, kiedy znajomy wchodzi do sieci lub kiedy akceptujesz lub wykonujesz zadanie. Pięknie skomponowana muzyka symfoniczna przeradza się w podróże, idealnie synchronizując się z poczuciem cudu, którego prawdopodobnie doświadczysz, kiedy postawisz stopę w różnych, kolorowych obszarach gry. Muzyka naprawdę jest wybitna, ale domyślnie gra raczej cicho, głównie tylko dla odrobiny nastroju. Tymczasem fani Warcraft III poczują się jak w domu podczas bitew, które cechują się takimi samymi mocnymi uderzeniami, jak i wieloma nowymi. Gra wykorzystuje nawet efekty stereo, a także inne sztuczki dźwiękowe, dzięki czemu uzyskuje czyste i rezonujące echa w środowiskach przypominających jaskinię, zniekształcenia dźwięku podczas eksploracji lub walki pod wodą, a także w innych tego typu sytuacjach. World of Warcraft również dobrze wykorzystuje mowę, zarówno dla sporadycznych wybuchów postaci graczy, jak i dla wszystkich postaci niezwiązanych z graczami, którzy będą was werbalnie witali, co pomaga przywoływać ich osobowości. Wielu wrogów, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć, wydaje również niezapomniane odgłosy, kiedy zdołasz wyciągnąć ich gniew.

Najgorsze w World of Warcraft jest to, że nie możesz po prostu grać przez cały czas. W końcu są szanse, że jeśli zaczniesz, nigdy nie będziesz chciał przestać. Znowu jednak, częścią tego, co czyni tę grę tak niezwykłą, jest to, że nie należy zakładać, że wszystko, co musisz zrobić w swoim intensywnym życiu, jest grą w tę jedną grę, a więc zapewnia wysokiej jakości wrażenia niezależnie od tego, ile i jak mało. czas, w który możesz zainwestować. Paradoksalnie, może stać się ostatnią grą, w którą musisz grać przez tygodnie, miesiące … kto wie? Chodzi o to, World of Warcraft oferuje ogólny poziom jakości, który jest zwykle zarezerwowany dla najlepszych gier offline, które zawsze miały nogi w grach online w ich zdolność do przedstawienia ciasno tkanych, fabularnych ustawień. Ale World of Warcraft osiąga to w kontekście ogromnego, ewoluującego świata, w którym mieszka tysiące innych graczy, z którymi możesz wybrać interakcję, co sprawia, że ​​postępowanie wydaje się dużo bardziej znaczące. To wspaniałe osiągnięcie, które sprawi, że poczujesz się uprzywilejowany, aby zostać graczem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.