Hitman 2 jest już dostępny na PC, PS4 i Xbox One. Pierwszy aktywny plan gry Elusive Target, pierwsza część darmowych planów wsparcia po uruchomieniu IO, jest obecnie aktywna i przedstawia aktora Seana Beana jako agenta MI5, który został oszukany przez Marka Fabę. Czytaj dalej, aby zapoznać się z naszą pełną recenzją, pierwotnie opublikowaną 8 listopada.
Hitman to gra o zabijaniu ludzi. Cóż, zabijanie konkretnych ludzi i staranie się nie zabijać innych ludzi, chyba że naprawdę musisz. Ale jest to również gra o odkrywaniu dużych, zainspirowanych stylem realnym przestrzeni, uczeniu się, jak działają, znajdowaniu wielu rozwiązań problemów i wykorzystywaniu tej wiedzy do improwizacji i manipulowania środowiskiem, aby trafić w ludzi, których polujesz. Epizodyczna natura odświeżenia Hitmana w 2016 r. Spowodowała, że IO Interactive wydawało się co miesiąc na poziomie wyższym, co było spornym posunięciem w tamtym czasie, ale tym, które pomogło podkreślić potencjał każdej misji. Hitman 2 wyłuskuje model epizodyczny i dodaje kilka nowych drobnych mechaniki, ale pętla ciągłego odtwarzania pojedynczej lokacji, powoli odkrywa bogactwo możliwości i jest w stanie skutecznie wykorzystać tę wiedzę w nowych wyzwaniach, gdzie Hitman jest najsilniejszy.
Hitman 2 przenosi Cię do sześciu nowych lokalizacji, a każda z nich stwarza wyjątkowe sytuacje do pokonania podczas próby zamachu na cele. Mumbaj wyróżnia się gęsto zaludnionymi ulicami i labiryntami kamienic – wspaniałym środowiskiem, które w pełni wykorzystuje nowy styl mieszania tłumu Assassin’s Creed, pozwalając ci zniknąć w dużych grupach ludzi. Misja w Miami na Florydzie odbywa się na aktywnym torze wyścigowym, głośnej i tętniącej życiem scenie, która przypomina park tematyczny z pokosami uczestników, odrębnymi strefami i ukrytym za kulisami za kulisami.
Poziomy te są przytłaczające w najlepszy możliwy sposób i ekscytujące jest rozpoczęcie odrywania warstw tych dużych, skomplikowanych obszarów – odkrywanie przestrzeni, odkrywanie dróg, znajdowanie narzędzi i przebrania oraz znajdowanie najlepszych miejsc do ich wykorzystania. Jeśli znasz Hitmana, wiesz, że każdy etap i jego mieszkańcy AI stosują rutyny, takie jak mechanizm zegarowy, czyniąc z Hitmana grę, która nagradza ukradkiem i cierpliwość. Podsłuch, tailing i pasywna obserwacja to dobre pierwsze kroki do sukcesu. Nawet scena Whittleton Creek, niewielki, słabo zaludniony blok podmiejski w Vermont, kiedy zaczynasz kopać głębiej, czujesz się jak mapa umysłu o powiązanej przyczynowości. Ciekawość związana z odkrywaniem, jak rzeczy funkcjonują na różnych poziomach, natknięcie się na drobne wątki i zabawny dialog ze smakiem po drodze, jest interesująca sama w sobie.
Hitman robi wysiłki, aby pomóc Ci skoncentrować się na swoim zakresie i dać impuls do osiągnięcia celów, choć na szczęście twoja inicjatywa jest nadal konieczne, aby rozwiązać niektóre problemy. Natknięcie się na historię misji (znaną wcześniej jako Możliwości) może doprowadzić do maszyny, na którą możesz sabotować, ale musisz znaleźć narzędzie, aby to zrobić i wypracować najlepszą metodę rozpraszania uwagi lub rozsyłania ludzi wokół niego.
Historie misji są świetnym pierwszym krokiem, ale Hitman staje się najlepszy, kiedy zaczynasz internalizować poszczególne etapy i odkrywać bardziej niejasne sposoby, które mogą rozwinąć się w kolejnych rozgrywkach, czy to poprzez realizowanie alternatywnych Opowiadań misji, Wyzwania, które wymagają wykonania określonych zadań, lub twoja własna improwizacja. Istnieje kilka stanów awaryjnych innych niż twoja własna śmierć, a ty masz tyle podejść i narzędzi, że droga do zwycięstwa może być równie twórcza i elegancka, lub tak nieudolna i niechlujna, jak być powinna. Ukończenie etapu zazwyczaj zajmuje dużo czasu i będzie mnóstwo momentów, gdy strażnik złapie cię na robieniu czegoś, czego nie powinieneś robić i wzywa do tworzenia kopii zapasowych. Walki wręcz są wciąż bezużyteczne, ale kiedy wszystko wymyka się spod kontroli, prawie zawsze mamy okazję uciec się do mniej wrogiej części poziomu, wymieniać się przebraniami i zaproponować alternatywne podejście do “zrobienia”. W rzeczywistości, Hitman jest czasami bardziej ekscytujący, gdy twoje początkowe plany zawodzą.
Jedna z moich ulubionych gier z przed paru lat. Polecam każdemu, kto grał w Max Payne 🙂