Chaos i skala zawsze były podstawą serii Battlefield, a Battlefield V nie jest inny. Oddziały żołnierzy bezustannie dążą do celu z użyciem siły lub improwizowanej taktyki, podczas gdy strzały i wybuchy rozbrzmiewają w pięknych, ale wojennych krajobrazach. Jest to przytłaczające wrażenia zmysłowe i znakomite wykonanie znanej formuły – jeśli grasz w lepszych trybach.
Battlefield V wraca do miejsca, w którym zaczęła się franczyza, wykorzystując europejski teatr II wojny światowej jako tło do strzelania z pierwszej osoby i walki samochodowej w dużych meczach wieloosobowych. Nie różni się tak bardzo od Battlefield 1, gdzie każda broń ma wyraźną masę i siłę uderzenia, która jest wyraźnie widoczna zarówno w widoku, jak iw dźwięku. Rdzeń Podziela Battlefield pozostaje w większości nietknięty, ale małe modyfikacje zostały wprowadzone do formuły, z których większość jest mile widziana.
Wojska lądowe są tym razem jeszcze bardziej zabójcze, z odnowionym modelem balistycznym (przypadkowe odchylenie kuli nie ma miejsca), co powoduje skrócenie czasu do zabicia dla wykwalifikowanych graczy; trzęsienie ziemi na otwartych przestrzeniach jest teraz bardziej niebezpieczne niż kiedykolwiek. Nawigowanie po nieuporządkowanym terenie map ma gładką, intuicyjną atmosferę, niezależnie od tego, czy pokonujesz przeszkody, czy szukasz osłony. Wszyscy gracze bez względu na klasę mogą ożywić członków drużyny, co bardzo zachęca do wspólnego trzymania się i łagodzi rozczarowanie umieraniem bez medyka. Ponieważ zajmuje kilka cennych sekund, aby wykonać ożywienie i jest ograniczone do członków drużyny, nie neguje to znaczenia natychmiastowego ożywienia klasy Medyka. Zdolność dostrzegania wrogów jest teraz dostępna wyłącznie dla klasy Recon snajpera, za pomocą manualnego lunety lub posiadającego subklasalny profit, dzięki któremu można odkryć wrogów, z którymi strzelasz.
Role klasowe i praca zespołowa są dodatkowo podkreślane przez system Attrition, który obejmuje zmiany dokonane w zakresie niedoboru zasobów i oczyszczania oraz wpływa na prawie każdy aspekt gry. Fakt, że nie dostajesz zbyt dużej ilości amunicji na spawnie, sprawia, że klasa Pomocy ma możliwość wydzielania amunicyjnych woreczków, gdy przeżyjesz wiele walk, podczas gdy klasa Assault ma dodatkowy atut, który zapewnia więcej amunicji po wymianie martwych graczy. Przetrwanie w systemie zdrowia gry, który jest częściowo autoregeneracyjny, polega na posiadaniu apteczki na rękę, którą mogą rozdać tylko medycy. Tak potężny, jak brzmi Attrition, nie jest tak apodyktyczny, aby drastycznie wstrząsnąć rdzeniem Battlefield, choć czyni go bardziej nierealnym.
Kolejnym nowym mechanikiem wprowadzonym w Battlefield V jest Fortyfikacja, która polega na budowaniu z góry określonych struktur w środowisku – takich jak ściany worków z piaskiem, cewki z drutu kolczastego i czeskie jeże. Nie ma żadnych zasobów związanych z twoją zdolnością do ich konstruowania, chociaż klasa Wsparcia buduje się szybciej niż inne klasy i może podpierać rzeczy takie jak stacjonarna broń i dostarczać skrzynie w pewnych miejscach. Ogólnie rzecz biorąc, w niektórych przypadkach fortyfikacje wydają się nieco zajęte i niekonsekwencyjne, ale nie można zaprzeczyć ich skuteczności we właściwej sytuacji. Coś tak prostego, jak improwizowane worki z piaskiem do małej osłony, może przejść długą drogę, zmieniając siedzącą kaczkę w dobrze umiejscowionego obrońcę, który może lepiej trzymać cel, gdy każdy inny budynek zostanie zredukowany do gruzu.
Przede wszystkim Battlefield V naprawdę błyszczy w Grand Operations, serii trzech kolejnych pojedynków (lub rund) przeplatanych krótkimi bitwami narracyjnymi inspirowanymi wydarzeniami II wojny światowej. Każda runda, przedstawiona jako jeden dzień w grze w tym samym teatrze wojennym, jest specyficznym trybem gry, a zespoły mogą zdobywać premie wzmacniające w niektórych rundach w zależności od wyniku poprzedniego. Ubiór narracyjny jest miłym akcentem, ale prawdziwym powodem działania Grand Operations jest to, że utrzymuje on dynamikę od rundy do rundy i pakuje różne tryby gry w jeden długi mecz, zachęcając do obejrzenia go.
Sukces Grand Operations powinien być przede wszystkim akredytowany w bardziej skoncentrowanych, dobrze wykonanych trybach, takich jak Airborne, Frontlines i Breakthrough. W szczególności linie frontu rozgrywają się jak przeciąganie liny; zespoły walczą o różne cele w kolejności w określonych sekcjach mapy, w zależności od fazy meczu. Drużyny będą miały trudności z utrzymaniem punktów zdobywania po kolei, aby odepchnąć drugiego z powrotem, a inne fazy mogą być atakami w stylu wyburzeń / bronić potyczek. Szansa na odepchnięcie fazy również sprawia, że możesz odzyskać ziemię, gdy plecy są pod ścianą; z tego samego powodu nie można zbytnio wygodnie z ołowiu.
Lubię gry z tej serii. Są naprawdę świetne. Uwielbiam gry wojenne.