Nawet jeśli Twoja firma nie ma nieograniczonego kapitału, nie oznacza to, że nie możesz planować ciągłego lub przyszłego wzrostu. Najważniejsze jest robienie wszystkiego, co możliwe dzięki posiadanym zasobom.
Posiadanie pieniędzy w gotówce “nie musi być gwoździem do trumny twojej firmy” – zauważa mała firma Melinda Emerson. “Setki milionów ludzi w historii zaczęło i utrzymywało własne małe firmy bez dostępu do niekończącej się gotówki”.
Oto pięć sugestii, jak najlepiej planować wzrost, gdy pracujesz z ograniczonym kapitałem:
1. Bądź realistą co do potencjału wzrostu twojej firmy.
Zanim skoczy się w górę, mówi Jim Morris, prezes i właściciel Alternative Board Tennessee Valley, “właściciel firmy powinien przeprowadzić analizę przepływów pieniężnych i kapitału obrotowego, aby ustalić, czy firma może sama się odpowiednio finansować w miarę rozwoju”. Przygotowanie finansowe, a także praktyczna znajomość bieżących i przyszłych potrzeb firmy, dodaje: “należy ocenić, aby uniknąć problemów z gotówką i nieprzyjemnych niespodzianek, które mogą przynieść wzrost”.
2. Opracuj ukierunkowany plan marketingowy.
Aby dostać się tam, gdzie chcesz być, Twoje planowanie powinno obejmować strategię marketingową ukierunkowaną. Mając na uwadze ograniczone zasoby kapitałowe, ustal ramy marketingowe, które łączą dogłębną wiedzę na temat grupy docelowej z kompleksową analizą konkurencyjną rynku. W ten sposób “wchodzisz w wir walki” z większą świadomością, jakie koszty ekspansji będą wyglądać w określonym czasie.
3. Utrzymuj ścisłe podejście do zatrudniania.
Próba wzrostu w ograniczonym budżecie jest na tyle trudna, że nie wymaga sporego zatrudnienia. Jaka część twojego przyszłego wzrostu zależy od posiadania pełnoetatowego personelu? Tam, gdzie to możliwe, staraj się outsourcować kluczowe działania operacyjne, aby osiągnąć swoje cele ekspansji, bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z listą płac, opieką zdrowotną i innymi prawnie wymaganymi świadczeniami. Szczupła siła robocza może pomóc Ci przenieść cenne zasoby gdzie indziej.
4. Dywersyfikacja lub dodanie nowej oferty.
Mogą istnieć sposoby udoskonalenia istniejących towarów lub usług w celu przyciągnięcia szerszej gamy klientów (oprócz istniejącej bazy klientów). Lub możesz odkryć nową ofertę, która rozszerza atrakcyjność Twojej firmy. Kiedy się dywersyfikujesz, “chronisz także istniejącą bazę klientów i tworzysz wiele strumieni dochodów, które często wypełniają sezonowe minimum i, oczywiście, zwiększają marże sprzedaży i zysku.”
5. Zwiększ swoje działania marketingowe w mediach społecznościowych.
Jednym ze sposobów na skuteczny wzrost jest wykorzystanie coraz większej siły mediów społecznościowych. Wielu członków TAB z powodzeniem wykorzystało tę moc do zwiększenia sprzedaży, w tym:
Zwiększanie świadomości marki poprzez zachęcanie zadowolonych klientów do publikowania pozytywnych recenzji na temat Yelp i innych lokalizacji.
Używanie profilu Reddit do generowania nowych potencjalnych sprzedaży
Publikowanie nowych treści na Facebooku, Twitterze i innych miejscach, które podkreślają Twój status lidera branży (z linkami do strony “Więcej informacji” w witrynie Twojej firmy).
Synchronizowanie kampanii e-mailowych z reklamami w mediach społecznościowych w celu uzyskania szerszego wpływu
Znajdowanie i przyciąganie klientów dzięki unikalnym hashtagom na Twitterze.
Tak długo, jak unikasz twardej sprzedaży, media społecznościowe to fantastyczne miejsce do publikowania referencji klientów, szczegółów na temat wprowadzenia nowego produktu, wiadomości o specjalnych promocjach sprzedażowych itp., Bez konieczności wydawania ogromnych kwot na kampanie reklamowe.
Małe firmy nie mogą dorównać zasobom większego konkurenta, ale wciąż jest wiele sposobów na planowanie i rozwój. Kluczem jest mądre zastosowanie ograniczonego kapitału przy odpowiedniej strategii wzrostu.