millenialsi

7 wskazówek zarządzania zespołem millenialsów

Często słyszymy, że millenialsi stanowią osobną rasę i wymagają zmiany stylu zarządzania i perspektywy. To samo można powiedzieć o millenialsowym zespole ds. sprzedaży i tym, co jest potrzebne do skutecznego zarządzania i wykorzystywania ich konkretnych perspektyw i talentów. Ogólnie rzecz biorąc, pomyślcie o tych młodszych sprzedawcach, którzy są pewni siebie, pozytywnymi myślicielami, którzy czują się dobrze z technologiami cyfrowymi we wszystkich formach i gotowi podjąć wyzwania sprzedażowe unikalne dla firmy i przemysłu.

Kluczem jest zapewnienie odpowiedniego rodzaju wskazówek i szkoleń, aby zmaksymalizować ich wysiłki w imieniu organizacji. Oto siedem kluczowych wskazówek:

1. Zeruj ich motywację.

Jak każdy inny pracownik, millenialsi chcą, aby otrzymywali uczciwą pensję za pracę, którą wykonują. Ale być może bardziej niż inne pokolenia, często motywowane są potrzebą “czynienia zmian” – w ich społeczności lub na całym świecie. Warto się spotkać z członkami zespołu sprzedaży, aby lepiej zrozumieć, co ich napędza na poziomie osobistym i zawodowym.

2. Bądź przygotowany na oferowanie elastycznych harmonogramów pracy.

Być może już wprowadziłeś elastyczne harmonogramy pracy w swojej organizacji, ale jeśli nie, zastanów się ostrożnie, próbując ograniczyć sprzedawców do sztywnej rutyny od 9 do 5.

Ponownie mówiąc ogólnie, na tych silnie zmotywowanych osobach można polegać na codziennych lub cotygodniowych celach związanych ze sprzedażą. Są jednak przekonani, że mogą robić to w elastyczny sposób – i mogą ograniczać się do przestrzegania ścisłego harmonogramu pracy od 9 do 5. Sprawdź, jaki typ elastycznych harmonogramów pracy pozwala im osiągnąć maksymalną produktywność.

3. Opinie zwrotne.

Millenialsi korzystają z informacji zwrotnych, zwłaszcza gdy są częste i konstruktywne (w przeciwieństwie do kwartalnych lub półrocznych ocen wyników). Chcą usłyszeć od swoich menedżerów, że wykonują dobrą robotę, co sprawi, że będą pracować jeszcze ciężej. Ale są także otwarci na krytykę, która pozwala im wykorzystać dotychczasową wiedzę i doświadczenie.

4. Zapewnij porcję treningu.

Trening sprzedażowy ma kluczowe znaczenie dla pokolenia millenialsów, podobnie jak dla innych pokoleń sprzedawców. Jednak przyjęcie sformalizowanego programu szkoleniowego może nie być najlepszym podejściem.

Millenialsi preferują krótsze, skondensowane sesje szkoleniowe, a nie całodniowe warsztaty lub inne, bardziej tradycyjne podejście w stylu klasowym. Zapoznaj się z interaktywnym oprogramowaniem szkoleniowym dotyczącym sprzedaży, które oddziałuje na ich zdolność do absorbowania informacji w szybkich, interaktywnych programach. Prawdopodobnie zobaczysz lepsze wyniki w ten sposób.

5. Daj im wskazówki dotyczące sprzedaży starszym pokoleniom.

Kluczowym obszarem szkolenia dla tej pokoleniowej kohorty są wskazówki dotyczące sprzedaży klientom, którzy nie są milionerami. Ważne jest, aby kształcić millenialsów w zakresie najlepszych sposobów dotarcia do klientów o różnych pokoleniowych potrzebach i pragnieniach. W końcu, jeśli nie mogą zrozumieć, co napędza te osoby i właścicieli firm, “będą walczyć o utrzymanie relacji z niektórymi klientami i zamknięcie sprzedaży z wieloma perspektywami”.

6. Zachęcaj do współpracy.

W tamtych czasach firmy często znajdowały korzyści w rywalizacji z jednym handlowcem przeciwko drugiemu. To nie jest idealne podejście do zarządzania sprzedażą dla millenialsów, którzy preferują współpracę nad konkurencją.

Podkreśl zespołowe podejście do zarządzania sprzedażą, z wieloma możliwościami do burzy mózgów, parowania bardziej doświadczonych osób z nowymi sprzedawcami itp. Dobrym pomysłem jest nagradzanie całego zespołu sprzedaży za udane transakcje, a nie tylko wyróżnianie pojedynczych osób.

7. Skorzystaj z ich cyfrowego know-how.

Pamiętaj, że millenialsi rozumieją technologie cyfrowe wewnątrz i na zewnątrz, w tym, jak sprzedawać za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zamiast dopasowywać je do jednego lub drugiego podejścia, zachęć zespół do “ciągłego wdrażania nowych technologii i włączania najnowszych, najbardziej zaawansowanych narzędzi sprzedaży cyfrowej do swojego repertuaru.” Będą korzystać z nowych ekscytujących sposobów podejścia do sprzedaży i firma skorzysta z chęci zbadania tych nowych strategii.

Masz niepowtarzalną okazję, aby wykorzystać swoje siły i entuzjazm pokolenia zespołu sprzedażowego millenialsów. Nie pozwól, aby ta szansa przemknęła obok.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.