Odpowiedź na to pytanie to jak w tytule słowiańskiego thrillera: “Oj, będzie się działo!”. Owszem, będzie, ale tylko wtedy, gdy odpowiednio przygotujemy kampanię reklamową na portalach społecznościowych. Czy warto w to inwestować? Czy faktycznie przekłada się to na sukces naszej firmy? Przenikamy labirynt mediów społecznościowych, by obalić mity i przetestować nowe (!) sposoby osiągania najlepszych rezultatów. Zapraszam!
Czym jest kampania w mediach społecznościowych?
Kiedy czytasz to zdanie, prawdopodobnie gdzieś na świecie ktoś dodaje zdjęcie do swojego Instagrama, ściga się z rodzeństwem na Twitterze. Wszystkie te interakcje trwają niewiele dłużej niż kilka sekund, ale istnieje możliwość przedłużenia ich za sprawą reklamy.
Kampania reklamowa w mediach społecznościowych to umiejętne wykorzystanie ogromnego potencjału tego kanonierki, czyli stworzenie treści, które zaciekawią odbiorców i skłonią ich do zostania lojalnymi klientami naszej firmy.
Czy reklama w Social Mediach jest opłacalna i warto ją stosować? Poznaj wszystkie jej korzyści!
Kampania w social media – reklama wielu możliwości!
Dlaczego warto zainwestować w reklamę w mediach społecznościowych? Dlatego, że nawet “pływający” długopis, czy raczej twoja reklama w social mediach może być urzekającym elementem dzięki nieograniczonej kreatywności oferowanej przez różne platformy. Nieważne, czy będziemy bawić się w GIFy, filmy, zdjęcia czy nawet długie teksty, świat social media, a konkretniej reklamy na Facebooku daje nam szerokie spektrum możliwości.
Możliwość targetowania reklamy
Jeżeli chodzi o reklama w social Mediach, trzeba jeszcze dodać słowo – “targetowanie“. Co to znaczy? Dzięki zaawansowanym narzędziom, jakimi dysponują serwisy społecznościowe, możemy precyzyjnie określić swoją grupę docelową pod względem demograficznym, geolokalizacyjnym, czy zainteresowań. Nie ma mowy o przypadkowych odbiorcach! Nasza reklama dociera tylko tam, gdzie jest najbardziej na to zapotrzebowanie.
Szybka i prosta promocja
Reklama w mediach społecznościowych to świetny sposób na szybką promocję naszej marki. Dla wielu nie ma nic rewolucyjnego w tym, że za pośrednictwem kampanii reklamowej możemy dotrzeć do naszych odbiorców w ciągu zaledwie kilku kliknięć. Czy może być prościej?
Miliony odbiorców na całym świecie
Kto by się spodziewał, że dzięki mediom społecznościowym nasza reklama może trafić do oczu milionów ludzi na całym świecie? Jesteśmy w stanie wymieniać plusy długo i jeszcze dłużej, ale teraz przejdźmy do kolejnego nagłówka.
Social media a reklama internetowa
Porównując social media z reklamą internetową klasycznego formatu, musimy przyznać, że rola mediów społecznościowych w kampaniach reklamowych zdobywa coraz większe znaczenie. Czy oznacza to, że inne formy reklamy tracą na wartości? Nie, ale w erze cyfryzacji należy pamiętać, że social media dają nam najwięcej swobody ekspresji i możliwości przyciągnięcia uwagi.
Największe zalety reklamy w social mediach
- Bezpośredni kontakt z odbiorcami
- Śledzenie efektów kampanii w czasie rzeczywistym
- Możliwość szybkiej modyfikacji treści
- Szerokie spektrum formatów reklamowych
- Wszystko to, co już wcześniej wymieniliśmy!
Czy reklama na portalach społecznościowych jest skuteczna i opłacalna? Podsumowanie
Z całą pewnością można powiedzieć, że reklama w mediach społecznościowych jest skuteczna i opłacalna, ale pod warunkiem, że będzie wykorzystywana mądrze. Wieczna bitwa między dobrą a złą reklamą ciągnie się zatem dalej, ale zdroworozsądkowo i z uśmiechem na ustach warto stawiać na to, co – oby słusznie – uwieczni nas na portalach społecznościowych. Do dzieła!